Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Animacja postaci w różnych kierunkach.

Ostatnio zmodyfikowano 2013-09-22 18:11
Autor Wiadomość
hit
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] Animacja postaci w różnych kierunkach.
» 2013-09-22 16:21:50
Witam,

próbuję zrobić animację postaci w mojej małej gierce, znalazłem w internecie taki sprite:

http://oi43.tinypic.com/oqzt5z.jpg

I zastanawiam się jak przypisać konkretne części tego sprite'a do konkretnych ruchów. W kursie który jest na tej stronie jest napisane, że można jakoś podawać fragmenty za pomocą funkcji blit, ale mi to nie wychodzi. No i nie wiem jak zrobić, żeby animowały się konkretne rzeczy dla konkretnego klawisza. Proszę o pomoc.
P-92486
pekfos
» 2013-09-22 16:31:16
P-92487
hit
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-09-22 16:38:19
Ok w porządku, zaraz będę próbował. A co do drugiej części? Jak to poprzypisywać do konkretnych klawiszy?

Edit:

masked_blit działa poprawnie, chociaż w funkcji draw_sprite pokazuje, że nie mogę jej bezpośrednio użyć. Jest jakiś sposób, czy trzeba stworzyć bitmapki?
P-92488
pekfos
» 2013-09-22 16:46:44
P-92489
Gabes
» 2013-09-22 17:00:15
Jedna klatka to obrazek 36x36 pikseli, czyli tworzysz zmienną: gdy w prawo to zmienna=36, lewo 108,itd widać to na obrazku, dodajesz do poz. y w masked_blit.A poszczególne klatki z danego kierunku +36 do x w określonej jednostce czasu.Może trochę rozjaśni o co mi chodzi Animacja
P-92490
hit
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-09-22 17:02:43
Czytałem ten kurs i rozdział o animacjach wielokrotnie. Już zauważyłem swój błąd, masked_blit nie jest wykorzystywany przez draw_sprite tylko go skutecznie zastępuje. Klawisz też udało mi się przypisać co w sumie jest banalne, powinno się to znaleźć w tym kursie :) To póki co dziękuję za pomoc.
P-92491
hit
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-09-22 17:13:15
Gabes, chodziło o to, żeby postać się poruszała wtedy jak coś wcisnę, a nie cały czas. Zwykły if rozwiązał sprawę tylko że musiałem go dodać za pętlą while(speed>0). Teraz postać mi się animuje prawie poprawnie. W międzyczasie animacji podczas ruchu, miga klatka kiedy postać stoi. Wynika to z tego:

masked_blit( bomber, bufor, 70, 0, bomber_x, bomber_y, 36, 36 );

jednak jak to usunę, to jeśli się nie ruszam to w ogóle nie wyświetla postaci. Zatem gdzie powinienem to umieścić, żeby było ok?

Edit:
Jak tak sobie myślę, to wystarczy sprawdzać czy żaden klawisz nie jest wciśnięty. Poszukam informacji. Chyba, że ktoś z Was wie jak to sprawdzić?
P-92492
pekfos
» 2013-09-22 17:39:34
» Kurs C++ » Poziom 1Instrukcja warunkowa if ... else lekcja

Klawisz też udało mi się przypisać co w sumie jest banalne, powinno się to znaleźć w tym kursie
To jest w tym kursie.
P-92495
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona