Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C] Kurs C

Ostatnio zmodyfikowano 2013-10-05 19:54
Autor Wiadomość
Robson
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C] Kurs C
» 2013-10-05 17:03:48
Witajcie. Jestem już studentem Politechniki na kierunku Informatyka. Na pierwszym laborku już programowaliśmy w C i tym językiem będziemy się zajmować najprawdopodobniej do końca semestru, może nawet dłużej. Później C++.
Chciałbym troszeczkę wyprzedzić materiał z zajęć i nauczyć się czegoś na własną rękę. W związku z tym mam do Was pytanie. Znacie jakiś dobry kurs czystego C dostępny w Internecie? Kurs z tej strony już przestudiowałem i jestem troszkę do przodu, jednak wolałbym na zajęciach ( na egzaminie zresztą też będę musiał ) programować w C, bez plusików :>

Czy ktoś jest w stanie mi pomóc?

Pozdrawiam.
P-93174
DejaVu
» 2013-10-05 17:24:18
Naucz się dobrze C++, a C to sobie możesz odpuścić. Różnice między C, a C++ sprowadzają się przede wszystkim do:
1) braku klas i szablonów
2) konieczności tworzenia wszystkich zmiennych na początku funkcji zanim wykona się jakąkolwiek instrukcję
3) braku referencji
4) braku typu bool
5) braku new/delete => jest malloc/free

Reszta różnic od strony programistycznej jest raczej niezauważalna na poziomie podstawowym.
P-93176
Robson
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-10-05 17:35:24
Dzięki za szybką odpowiedź. Mam jednak pewne wątpliwość. W kursie C++ jest raczej niewiele informacji o haczykach z C. Przykładem mogą być np. te określenia zmiennych "%d", "%f" itd., które nie są zawarte w kursie. W C nie ma w ogóle typu bool? Jak sobie bez niego radzić ;o To samo na temat użycia funkcji printf, scanf itp. o których informacje w kursie C++ są raczej szczątkowe, a na zajęciach nie będę mógł przecież używać cout, cin etc.
P-93179
Elaine
» 2013-10-05 17:59:30
2) konieczności tworzenia wszystkich zmiennych na początku funkcji zanim wykona się jakąkolwiek instrukcję