while( true )
{
if( silnik.is_menu == true )
{
masked_blit( menu, screen, 0, 0, menu_x, menu_y, menu->w, menu->h );
show_mouse( menu );
if( silnik.myszka_start() == true )
silnik.is_menu = false;
}
if( silnik.myszka_exit() == true )
{
break;
}
if( silnik.is_menu == false )
{
while( speed > 0 )
{
if( silnik.pause() == true )
silnik.paused = true;
gracz.ruszanie();
gracz.wypadanie( 0, 580 );
if( silnik.paused == true )
glowna.lec();
glowne.lives_licz( glowna, silnik );
silnik.kolizja( glowna, gracz );
jeden.zderzenie( glowna, lvl, a );
if( silnik.exit() == true )
{
silnik.is_menu = true;
silnik.paused = false;
glowna.start( 320, 0 );
}
speed--;
}
clear( bufor );
for( int i = 0; i < lvl.z; i++ )
{
masked_blit( klocek1, bufor, 0, 0, lvl.Vx[ i ], lvl.Vy[ i ], klocek1->w, klocek1->h );
}
if( glowne.lives_ile == 3 )
{
masked_blit( lives3, bufor, 0, 0, glowne.lives_x, glowne.lives_y, lives3->w, lives3->h );
}
if( glowne.lives_ile == 2 )
{
masked_blit( lives2, bufor, 0, 0, glowne.lives_x, glowne.lives_y, lives2->w, lives2->h );
}
if( glowne.lives_ile == 1 )
{
masked_blit( lives1, bufor, 0, 0, glowne.lives_x, glowne.lives_y, lives1->w, lives1->h );
}
if( glowne.lives_ile == 0 )
{
silnik.is_menu = true;
glowne.lives_ile = 3;
}
if( silnik.paused == false )
{
textprintf_ex( bufor, font, 230, 230, makecol( 200, 200, 200 ), - 1, "Nacisnij P aby kontynuowac" );
}
blit( tlo, bufor, 0, 0, tlo_x, tlo_y, tlo->w, tlo->h );
masked_blit( paletka, bufor, 0, 0, gracz.paletka_x, gracz.paletka_y, paletka->w, paletka->h );
masked_blit( pilka, bufor, 0, 0, glowna.pilka_x, glowna.pilka_y, pilka->w, pilka->h );
blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 );
}
}
allegro_exit();
return 0;
}
END_OF_MAIN();
Wiem że kod może wyglądać niezrozumiale ale ta gra jest tylko po to żeby nauczyć się pisać gry a nie napisać grę ;p