Buby Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[WinAPI] Nakładanie bitmapy na wczesniejszą » 2013-10-13 15:08:42 Witam! Napisałem kod, którego działanie ma być następujące: 1. Stworzy okno wypełnione bitmapą "xa.bmp". 2. Stworzy przycisk o nazwie "Zmień tło". 3. Po wciśnięciu przycisku program zmieni bitmapę na "xb.bmp" i usunie przycisk. Problem polega na tym, że po skompilowaniu kodu bitmapa się nie zmienia. Prosiłbym o poprawienie go i opisanie, dlaczego mój program nie ładuje drugiej bitmapy. Z góry dziękuje. #include <windows.h>
HWND hwnd; HDC hdc; HDC hdcNowy; HWND g_hPrzycisk1;
HFONT hNormalFont; HBITMAP hbmObraz; LPSTR NazwaKlasy = "Klasa Okienka"; MSG Komunikat;
#define ID_PRZYCISK1 501
LRESULT CALLBACK WndProc( HWND hwnd, UINT msg, WPARAM wParam, LPARAM lParam );
int WINAPI WinMain( HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow ) { WNDCLASSEX wc; wc.cbSize = sizeof( WNDCLASSEX ); wc.style = 0; wc.lpfnWndProc = WndProc; wc.cbClsExtra = 0; wc.cbWndExtra = 0; wc.hInstance = hInstance; wc.hIcon = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION ); wc.hCursor = LoadCursor( NULL, IDC_ARROW ); wc.hbrBackground =( HBRUSH )( COLOR_WINDOW + 1 ); wc.lpszMenuName = NULL; wc.lpszClassName = NazwaKlasy; wc.hIconSm = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION ); if( !RegisterClassEx( & wc ) ) { MessageBox( NULL, "Wysoka Komisja odmawia rejestracji tego okna!", "Niestety...", MB_ICONEXCLAMATION | MB_OK ); return 1; } hbmObraz =( HBITMAP ) LoadImage( NULL, "xa.bmp", IMAGE_BITMAP, 0, 0, LR_LOADFROMFILE ); hNormalFont =( HFONT ) GetStockObject( DEFAULT_GUI_FONT ); hwnd = CreateWindowEx( WS_EX_CLIENTEDGE, NazwaKlasy, "Nauka Geografii", WS_OVERLAPPED | WS_SYSMENU | WS_MINIMIZEBOX, CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, 640, 480, NULL, NULL, hInstance, NULL ); g_hPrzycisk1 = CreateWindowEx( 0, "BUTTON", "Zmien tlo", WS_CHILD | WS_VISIBLE, 250, 120, 150, 35, hwnd,( HMENU ) ID_PRZYCISK1, hInstance, NULL ); SendMessage( g_hPrzycisk1, WM_SETFONT,( WPARAM ) hNormalFont, 0 ); if( hwnd == NULL ) { MessageBox( NULL, "Okno odmówilo przyjscia na swiat!", "Ale kicha...", MB_ICONEXCLAMATION ); return 1; } hdc = GetDC( hwnd ); ShowWindow( hwnd, nCmdShow ); UpdateWindow( hwnd ); hdcNowy = CreateCompatibleDC( hdc ); SelectObject( hdcNowy, hbmObraz ); BITMAP bmInfo; GetObject( hbmObraz, sizeof( bmInfo ), & bmInfo ); BitBlt( hdc, 0, 0, bmInfo.bmWidth, bmInfo.bmHeight, hdcNowy, 0, 0, SRCCOPY ); ReleaseDC( hwnd, hdc ); while( GetMessage( & Komunikat, NULL, 0, 0 ) ) { TranslateMessage( & Komunikat ); DispatchMessage( & Komunikat ); } return Komunikat.wParam; }
LRESULT CALLBACK WndProc( HWND hwnd, UINT msg, WPARAM wParam, LPARAM lParam ) { switch( msg ) { case WM_CLOSE: DestroyWindow( hwnd ); break; case WM_DESTROY: PostQuitMessage( 0 ); break; case WM_PAINT: { PAINTSTRUCT ps; HDC hdc = BeginPaint( hwnd, & ps ); HDC hdcNowy = CreateCompatibleDC( hdc ); SelectObject( hdcNowy, hbmObraz ); BITMAP bmInfo; GetObject( hbmObraz, sizeof( bmInfo ), & bmInfo ); BitBlt( hdc, 0, 0, bmInfo.bmWidth, bmInfo.bmHeight, hdcNowy, 0, 0, SRCCOPY ); ReleaseDC( hwnd, hdc ); DeleteObject( hbmObraz ); EndPaint( hwnd, & ps ); } break; case WM_COMMAND: switch( wParam ) { case ID_PRZYCISK1: DestroyWindow( g_hPrzycisk1 ); hbmObraz =( HBITMAP ) LoadImage( NULL, "xb.bmp", IMAGE_BITMAP, 0, 0, LR_LOADFROMFILE ); break; } default: return DefWindowProc( hwnd, msg, wParam, lParam ); return 0; } } Owe zmienianie bitmap, jest mi potrzebne, do zrealizowania celu, który założyłem sobie przed rozpoczęciem kursu. Jeśli to opanuję, to program ukaże się w najbliższym czasie w dziale "Nasze Prace". Pozdrawiam. |