Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Przybliżona wartość pierwiastka

Ostatnio zmodyfikowano 2013-10-20 21:24
Autor Wiadomość
koma913
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Przybliżona wartość pierwiastka
» 2013-10-20 00:01:33
Witam, mam mały problem, z racji że jestem bardzo początkującym nie wiem co jest jego przyczyną. Do szkoły musze napisać program  obliczający przybliżoną wartość pierwiastka. Do tej pory napisałem to:

C/C++
#include <iostream>
#include <conio.h>

using namespace std;



int Suma( int nLiczba )
{
    float Eps; //dokładność obliczeń
    int liter; //liczba iteracji
    int Maxiter; //maksymalna liczna iteracji
    float n; //stopien pierwiastka
    float xp; //x'
    float x; //poczatkowe przyblizenie
    unsigned int a; //liczba podpierwiastkowa
    cout << "Liczba podpierwiastkowa: " << a << endl;
    cin >> a;
    cout << "Stopień pierwiastka: " << n << endl;
    cin >> n;
    x = a / 2;
   
   
   
   
   
    liter = 0;
   
    for( int iter = 0; x - xp > Eps; x = xp )
    {
        xp = 1 / n *( n - 1 ) * x + a / x ^( n - 1 );
       
        if( iter =!Maxiter )
        {
            liter++;
           
        }
        else cout << "Przybliżona wartośc pierwiastka to: " << xp << " obliczona przez wykonanie " << liter << "iteracji" << endl;
       
    }
   
    getch();
}

Wyskakuje mi taki błąd:
1>c:\users\marcin\documents\visual studio 2010\projects\pierwiastek\pierwiastek\pierwiastek.cpp(31): error C2296: '^' : illegal, left operand has type 'float'

Mógłby ktoś coś doradzić?
P-94078
dambo
» 2013-10-20 00:04:32
Zmienna "n" jest floatem i nie możesz podnosić do takiej potęgi, spróbuj zmienić na int, ale kilka rzeczy mi tu nie pasuje w tym algorytmie, rozumiem, że to algorytm Newtona, tak ?
P-94079
koma913
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-10-20 00:24:31
Nic nie pomaga.
Mam zamiar własnie algorytm Newtona napisać, ale nie wiem czy w dobrym kierunku ide.
P-94083
Mrovqa