Zmienianie wartości obiektu const z innego pliku
Ostatnio zmodyfikowano 2013-10-31 18:05
pekfos |
» 2013-10-28 20:05:59 Jest ona dwuwymiarowa, co jeszcze utrudnia sytuację, bo muszę mieć stałą, aby stworzyć taką tablicę. |
Po co? Poza tym wszędzie pracuję na oryginalnej tablicy, a używając new musiałbym wiele razy ją kopiować nie mając dostępu do oryginału. |
Po co? |
|
czosnek17 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-10-28 20:16:07 @jankowalski Nie pomyślałem o tym, dzięki.
@pekfos Co do 1 pytania, to przy tworzeniu tablic wielowymiarowych wszystkie wymiary muszą być określone przez stałą, tylko 1 nie, najbardziej z lewej (a przynajmniej tak jest napisane w Symfonii). Chyba, że są inne sposoby, jak są to się nimi podziel :) |
|
Elaine |
» 2013-10-28 22:11:15 Stwórz tablicę jednowymiarową wykorzystując mnożenie. |
|
czosnek17 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-10-29 20:12:13 Tablice jednowymiarowe to raczej nie. Mam już napisane większość mechanizmów gry i nie chcę pisać wszystkiego od nowa(to bomberman). Trzeba wymyślić coś innego. |
|
pekfos |
» 2013-10-29 20:18:44 Więc zrób dynamiczną dwuwymiarową. |
|
czosnek17 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-10-31 17:53:26 Więc zrób dynamiczną dwuwymiarową. |
Poszukałem trochę w internecie i zrobiłem :D ale nie rozumiem kilku zapisów. Możecie wytłumaczyć? Tak tworzę tablice: int ** tablica;
tablica = new int *[ sy ]; int * taby = new int[ sx ];
for( int i = 0; i != sy; i++ ) { tablica[ i ] = new int[ sy ]; }
To jest wskaźnik do wskaźnika? tablica = new int *[ sy ];
Dlaczego tu musi być gwiazdka? Jeżeli napiszę int *** a; , to co to będzie? |
|
killjoy |
» 2013-10-31 18:05:10 1. Tak 2. Bo typ deklarujesz jako wskaźnik na wskaźnik ( jest to wtedy tablica wskaźników) 3. Wskaźnik na wskaźnik do wskaźnika ;D |
|
1 « 2 » |