Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Zmienianie wartości obiektu const z innego pliku

Ostatnio zmodyfikowano 2013-10-31 18:05
Autor Wiadomość
pekfos
» 2013-10-28 20:05:59
Jest ona dwuwymiarowa, co jeszcze utrudnia sytuację, bo muszę mieć stałą, aby stworzyć taką tablicę.
Po co?

Poza tym wszędzie pracuję na oryginalnej tablicy, a używając new musiałbym wiele razy ją kopiować nie mając dostępu do oryginału.
Po co?
P-94737
czosnek17
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-10-28 20:16:07
@jankowalski
Nie pomyślałem o tym, dzięki.

@pekfos
Co do 1 pytania, to przy tworzeniu tablic wielowymiarowych wszystkie wymiary muszą być określone przez stałą, tylko 1 nie, najbardziej z lewej (a przynajmniej tak jest napisane w Symfonii). Chyba, że są inne sposoby, jak są to się nimi podziel :)
P-94738
Elaine
» 2013-10-28 22:11:15
Stwórz tablicę jednowymiarową wykorzystując mnożenie.
P-94751
czosnek17
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-10-29 20:12:13
Tablice jednowymiarowe to raczej nie. Mam już napisane większość mechanizmów gry i nie chcę pisać wszystkiego od nowa(to bomberman). Trzeba wymyślić coś innego.
P-94805
pekfos
» 2013-10-29 20:18:44
Więc zrób dynamiczną dwuwymiarową.
P-94808
czosnek17
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-10-31 17:53:26
Więc zrób dynamiczną dwuwymiarową.
Poszukałem trochę w internecie i zrobiłem :D ale nie rozumiem kilku zapisów. Możecie wytłumaczyć?
Tak tworzę tablice:
C/C++
int ** tablica;

tablica = new int *[ sy ];
int * taby = new int[ sx ];

for( int i = 0; i != sy; i++ )
{
    tablica[ i ] = new int[ sy ];
}

C/C++
int ** tablica;
To jest wskaźnik do wskaźnika?

C/C++
tablica = new int *[ sy ];
Dlaczego tu musi być gwiazdka?

Jeżeli napiszę
int *** a;
, to co to będzie?
P-94959
killjoy
» 2013-10-31 18:05:10
1. Tak
2. Bo typ deklarujesz jako wskaźnik na wskaźnik ( jest to wtedy tablica wskaźników)
3. Wskaźnik na wskaźnik do wskaźnika ;D
P-94960
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2