Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Modelowanie 3D] Problem z modelem 3d

Ostatnio zmodyfikowano 2014-01-06 16:55
Autor Wiadomość
asembler
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Modelowanie 3D] Problem z modelem 3d
» 2013-11-05 18:40:09
Witajcie, zastanawia mnie, co zrobiłem źle, że w moim modelu 3d, pewien obszar (tył ubrania postaci) nie jest prawidłowo wyświetlany na scenie gry i niektórych programów.. Najlepiej pokażę o co chodzi.

Tak wygląda mój model w blenderze:
http://imageshack.us/photo​/my-images/10/chn6.png/

Jednakże po eksporcie go do formatu *.obj i odtworzeniu w innym oprogramowaniu, takim jak np. Zbrush efekt wygląda następująco:
http://imageshack.us/photo​/my-images/14/9tgf.png/

Niestety, taki problem mam jedynie z tyłem postaci, przód szaty jest wyświetlany zupełnie tak, jak wyglądać ma.
Ubranie postaci jest odrębnym obiektem, ale nawet i bez modelu człowieka, efekt pozostaje ten sam.
Pozdrawiam.
P-95373
megatron
» 2013-11-05 22:11:49
Teraz nie używa się modeli .obj ale nie mówie, że to wina  modelu. Chociaż polecam stosowania .3ds.
A co do problemu to nie mam pewności ponieważ nie moge zobaczyć screen'ów, ale jeśli korzystasz z nowszej wersji blendera to różnorodne problemy związane z teksturami występują. Ja w takim wypadku używam wersji starszej albo po  wymodelowaniu eksportuje po czym znowu import i nakładam tekstury.
Oczywiście Twój problem może być gdzie indziej.
Jeśli nie pomogłem to sory za zawracanie głowy.
P-95417
damian19dk
» 2013-11-05 22:57:21
Nie znam się zbytnio na grafice 3d, ale wszystko zależy od tego, czy te ubranie (szata) jest osobnym obiektem, czy jest "sparentowany". To samo tyczy się tekstur. Podobny problem miałem przy .fbx w Unity.
P-95423
asembler
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-11-07 14:07:02
Szata jest osobnym obiektem, być może jest to problem ale myślę, że zbrush, który z tego co wiem wczytuje cały model jako jeden obiekt, powinien po exporcie zapisać oba te obiekty jako jedną całość.
P-95539
megatron
» 2013-11-07 16:42:14
plane może być nie widoczny.
próbowałeś użyć funkcji solidify?
P-95545
ridic14
» 2013-11-09 16:48:33
Często jest tak że plane ma taką właściwość że z jednej strony go widać - z drugiej nie... np jak masz teren w grach to jak "wpadniesz" pod teren to go od spodu nie widzisz...
P-95795
damian19dk
» 2013-11-10 23:44:17
W takim wypadku byłaby to wina kierunku ścian - face'ów . Ale tu mam mieszane uczucia...
P-95974
asembler
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-01-06 16:55:12
Problem rozwiązałem już dawno, rzeczywiście problemem był kierunek ścian, dzięki za pomoc ;)
P-101447
« 1 »
  Strona 1 z 1