Własny typ zmiennej
Ostatnio zmodyfikowano 2008-05-03 21:52
| kalin93 Temat założony przez niniejszego użytkownika | Własny typ zmiennej » 2008-05-01 20:56:52 Witam.Jak stowrzyc własny typ zmiennej ?
 W kursie Xiona jest o tym wzmianka ale nie jest powiedziane jak to zrobic
 | 
|  | 
| DejaVu | » 2008-05-01 22:18:47 Albo za pomocą struktury: struct TwojaNazwa{
 int a;
 int b;
 };
Albo za pomocą definicji typu: typedef unsigned long long TwojNowyTyp; | 
|  | 
| kalin93 Temat założony przez niniejszego użytkownika | » 2008-05-02 16:28:11 No to to ja wiem :) To co napisałeś to struktura a ta druga rzecz to zmiana nazw tylko , mi chodzi o cos takiego żeby np typ zmiennych x mial zarezerwowane np 128 kb  w pamięci operacyjnej | 
|  | 
| DejaVu | » 2008-05-02 17:27:59 typedef char[ 128 * 1024 ] x; | 
|  | 
| kalin93 Temat założony przez niniejszego użytkownika | » 2008-05-02 21:49:33 No niestety to nie chce zadzialac :( | 
|  | 
| DejaVu | » 2008-05-03 00:35:01 Nie sprawdzałem poprzedniego :P to działa :) typedef char x[ 128 * 1024 ]; | 
|  | 
| kalin93 Temat założony przez niniejszego użytkownika | » 2008-05-03 10:44:24 No to działa ale ... Jeśli chce wykonać jakieś działanie arytmetyczne to kompilator pisze mi :
 invalid operands of types `char[262144]' and `char[262144]' to binary `operator+'
 | 
|  | 
| DejaVu | » 2008-05-03 13:10:39 No bo to jest tablica bajtów... skąd on ma wiedzieć jak dodawać nieznany typ danych? Musisz napisać funkcje sobie np. DodajLiczby(x liczba1,x liczba2); Do każdego elementu zmiennej masz dostęp następujący: x zmienna;zmienna[ 0 ] = 'a';
 zmienna[ 1 ] = 'b';
 zmienna[ 2 ] = 'c';
 zmienna[ 3 ] = 0;
 cout << zmienna << endl;
 
 | 
|  | 
| « 1 »  2 3 |