Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Własny typ zmiennej

Ostatnio zmodyfikowano 2008-05-03 21:52
Autor Wiadomość
kalin93
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Własny typ zmiennej
» 2008-05-01 20:56:52
Witam.
Jak stowrzyc własny typ zmiennej ?
W kursie Xiona jest o tym wzmianka ale nie jest powiedziane jak to zrobic
P-581
DejaVu
» 2008-05-01 22:18:47
Albo za pomocą struktury:
C/C++
struct TwojaNazwa
{
    int a;
    int b;
};
Albo za pomocą definicji typu:
typedef unsigned long long TwojNowyTyp;
P-582
kalin93
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-05-02 16:28:11
No to to ja wiem :) To co napisałeś to struktura a ta druga rzecz to zmiana nazw tylko , mi chodzi o cos takiego żeby np typ zmiennych x mial zarezerwowane np 128 kb  w pamięci operacyjnej
P-583
DejaVu
» 2008-05-02 17:27:59
typedef char[ 128 * 1024 ] x;
P-584
kalin93
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-05-02 21:49:33
No niestety to nie chce zadzialac :(
P-585
DejaVu
» 2008-05-03 00:35:01
Nie sprawdzałem poprzedniego :P to działa :)
typedef char x[ 128 * 1024 ];
P-586
kalin93
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-05-03 10:44:24
No to działa ale ...
Jeśli chce wykonać jakieś działanie arytmetyczne to kompilator pisze mi :
invalid operands of types `char[262144]' and `char[262144]' to binary `operator+'
P-587
DejaVu
» 2008-05-03 13:10:39
No bo to jest tablica bajtów... skąd on ma wiedzieć jak dodawać nieznany typ danych? Musisz napisać funkcje sobie np. DodajLiczby(x liczba1,x liczba2);

Do każdego elementu zmiennej masz dostęp następujący:
C/C++
x zmienna;
zmienna[ 0 ] = 'a';
zmienna[ 1 ] = 'b';
zmienna[ 2 ] = 'c';
zmienna[ 3 ] = 0;
cout << zmienna << endl;
P-589
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona