Własny typ zmiennej
Ostatnio zmodyfikowano 2008-05-03 21:52
kalin93 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Własny typ zmiennej » 2008-05-01 20:56:52 Witam. Jak stowrzyc własny typ zmiennej ? W kursie Xiona jest o tym wzmianka ale nie jest powiedziane jak to zrobic |
|
DejaVu |
» 2008-05-01 22:18:47 Albo za pomocą struktury: struct TwojaNazwa { int a; int b; }; Albo za pomocą definicji typu: typedef unsigned long long TwojNowyTyp; |
|
kalin93 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-05-02 16:28:11 No to to ja wiem :) To co napisałeś to struktura a ta druga rzecz to zmiana nazw tylko , mi chodzi o cos takiego żeby np typ zmiennych x mial zarezerwowane np 128 kb w pamięci operacyjnej |
|
DejaVu |
» 2008-05-02 17:27:59 typedef char[ 128 * 1024 ] x; |
|
kalin93 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-05-02 21:49:33 No niestety to nie chce zadzialac :( |
|
DejaVu |
» 2008-05-03 00:35:01 Nie sprawdzałem poprzedniego :P to działa :) typedef char x[ 128 * 1024 ]; |
|
kalin93 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-05-03 10:44:24 No to działa ale ... Jeśli chce wykonać jakieś działanie arytmetyczne to kompilator pisze mi : invalid operands of types `char[262144]' and `char[262144]' to binary `operator+' |
|
DejaVu |
» 2008-05-03 13:10:39 No bo to jest tablica bajtów... skąd on ma wiedzieć jak dodawać nieznany typ danych? Musisz napisać funkcje sobie np. DodajLiczby(x liczba1,x liczba2); Do każdego elementu zmiennej masz dostęp następujący: x zmienna; zmienna[ 0 ] = 'a'; zmienna[ 1 ] = 'b'; zmienna[ 2 ] = 'c'; zmienna[ 3 ] = 0; cout << zmienna << endl;
|
|
« 1 » 2 3 |