Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[sfml 2.0] zmiana kanału alpha dla textury

Ostatnio zmodyfikowano 2013-11-16 12:10
Autor Wiadomość
Hipochondryk
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[sfml 2.0] zmiana kanału alpha dla textury
» 2013-11-16 11:11:19
Witam, czy jest w SMFL wersja 2.0 jakaś metoda która powoduje zmiane na Texturze lub IMAGE tylko wartośći kanału alpha ?
W dokumentacji nie udało mi się nic takiego znaleźść co by zmieniało tylko wartości kanału alpha. Lub ewentualnie pomoc by ta funckja
void createMaskFromColor (const Color &color, Uint8 alpha=0)
  Create a transparency mask from a specified color-key.

zmieniała wartość kanału alpha dla całego obrazu a nie dla konkretnych kolorów.
P-96324
pekfos
» 2013-11-16 12:00:59
Sprite::setColor()?
P-96325
Hipochondryk
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-11-16 12:02:32
tak ale wtedy ustawiam  kolor dla spritu a chce zmienić tylko kanał alpha -  w setColor muszę podać na parametr Color czyli np Color(0,0,0,100) a mi chodzi by nie zmieniać wartości rgb tylko a.
P-96326
pekfos
» 2013-11-16 12:04:52
P-96328
Hipochondryk
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-11-16 12:07:28
chyba mnie nie zrozumiałeś. Może podam przykład w jakim celu chcę to użyć.
Mam teksture a, i teksture b;

wyswietlam najpierw teksture a, a na niej b. w teksturze b zmieniam wartość kanału alpha by wyłoniła się tekstura a. Gdy użyję coloru to ustawiam wartość koloru dla całej tekstury a nie tylko kanału alfa. przez domiewanie jest tam kolor czarny.
P-96329
pekfos
» 2013-11-16 12:09:16
..
C/C++
spr.setColor( sf::Color( 255, 255, 255, alfa ) );
P-96330
Hipochondryk
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-11-16 12:10:46
:o nie rozumiem dlaczego to tak działa - przyznaje jestem teraz zaskoczony - Przepraszam za post wyżej - teeraz wiem , ze to ja nie zrozumiałem a nie Ty. Mógłbyś mi to objaśnić ?

// edit  już widzę w dokumentacji , ze ma być kolor biały by zachować domyślego sprita. Dziiękuje za pomoc. :)
P-96331
« 1 »
  Strona 1 z 1