[sfml 2.0] zmiana kanału alpha dla textury
Ostatnio zmodyfikowano 2013-11-16 12:10
Hipochondryk Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[sfml 2.0] zmiana kanału alpha dla textury » 2013-11-16 11:11:19 Witam, czy jest w SMFL wersja 2.0 jakaś metoda która powoduje zmiane na Texturze lub IMAGE tylko wartośći kanału alpha ? W dokumentacji nie udało mi się nic takiego znaleźść co by zmieniało tylko wartości kanału alpha. Lub ewentualnie pomoc by ta funckja void createMaskFromColor (const Color &color, Uint8 alpha=0) Create a transparency mask from a specified color-key.
zmieniała wartość kanału alpha dla całego obrazu a nie dla konkretnych kolorów. |
|
pekfos |
» 2013-11-16 12:00:59 Sprite::setColor()? |
|
Hipochondryk Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-11-16 12:02:32 tak ale wtedy ustawiam kolor dla spritu a chce zmienić tylko kanał alpha - w setColor muszę podać na parametr Color czyli np Color(0,0,0,100) a mi chodzi by nie zmieniać wartości rgb tylko a. |
|
pekfos |
» 2013-11-16 12:04:52 |
|
Hipochondryk Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-11-16 12:07:28 chyba mnie nie zrozumiałeś. Może podam przykład w jakim celu chcę to użyć. Mam teksture a, i teksture b;
wyswietlam najpierw teksture a, a na niej b. w teksturze b zmieniam wartość kanału alpha by wyłoniła się tekstura a. Gdy użyję coloru to ustawiam wartość koloru dla całej tekstury a nie tylko kanału alfa. przez domiewanie jest tam kolor czarny. |
|
pekfos |
» 2013-11-16 12:09:16 .. spr.setColor( sf::Color( 255, 255, 255, alfa ) );
|
|
Hipochondryk Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-11-16 12:10:46 :o nie rozumiem dlaczego to tak działa - przyznaje jestem teraz zaskoczony - Przepraszam za post wyżej - teeraz wiem , ze to ja nie zrozumiałem a nie Ty. Mógłbyś mi to objaśnić ?
// edit już widzę w dokumentacji , ze ma być kolor biały by zachować domyślego sprita. Dziiękuje za pomoc. :) |
|
« 1 » |