[SFML 2.1] Najlepszy sposób robienia animacji
Ostatnio zmodyfikowano 2013-11-22 17:09
rafixxx25 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.1] Najlepszy sposób robienia animacji » 2013-11-20 20:52:32 Używam biblioteki SFML 2.1 do robienia gry 2D. Jaki sposób polecilibyście mi do robienia animacji 2D? Wcześniej robiłem tak: w jednym pliku graficznym miałem wszystkie klatki danego obiektu(np: postaci), ustawiałem odpowiedni rozmiar Sprita i w odpowiednich momentach używałem funkcji setTextureRect do "przesunięcia" widocznego elementu tekstury. Czy ta metoda jest wydajna? Czy polecilibyście może coś wydajniejszego/wygodniejszego? |
|
mactec |
» 2013-11-20 21:08:13 Ja robiłem w bardzo podobny sposób i wydajość była dobra. Tak samo jak ty miałem jeden plik graficzny w którym były kolejno ułożone klatki animacji. Cały obrazek wczytywałem do sf::image a poźniej tworzyłem tablicę sprite'ów i ustawiałem w jej elemantach kolejne klatki animacji. |
|
Dantez |
» 2013-11-21 17:46:40 Możesz sobie podpatrzeć jak jest to zrobione w Thorze, bibliotece dla SFML: http://www.bromeon.ch/libraries/thor/v2.0/tutorial-animation.html
Jeśli nie potrzebujesz aż tak zaawansowanego, twoja metoda powinna być wystarczająca.
@up Obecnie, dla wersji SFML 2.1, zamiast sf::Image stosuje się sf::Texture. |
|
rafixxx25 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-11-22 17:09:39 Dzięki za rady i opinie. |
|
« 1 » |