Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 2.1] Najlepszy sposób robienia animacji

Ostatnio zmodyfikowano 2013-11-22 17:09
Autor Wiadomość
rafixxx25
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML 2.1] Najlepszy sposób robienia animacji
» 2013-11-20 20:52:32
Używam biblioteki SFML 2.1 do robienia gry 2D.
Jaki sposób polecilibyście mi do robienia animacji 2D?
Wcześniej robiłem tak:
w jednym pliku graficznym miałem wszystkie klatki danego obiektu(np: postaci), ustawiałem odpowiedni rozmiar Sprita i w odpowiednich momentach używałem funkcji setTextureRect do "przesunięcia" widocznego elementu tekstury.
Czy ta metoda jest wydajna? Czy polecilibyście może coś wydajniejszego/wygodniejszego?
P-96855
mactec
» 2013-11-20 21:08:13
Ja robiłem w bardzo podobny sposób i wydajość była dobra. Tak samo jak ty miałem jeden plik graficzny w którym były kolejno ułożone klatki animacji. Cały obrazek wczytywałem do sf::image a poźniej tworzyłem tablicę sprite'ów i ustawiałem w jej elemantach kolejne klatki animacji.
P-96858
Dantez
» 2013-11-21 17:46:40
Możesz sobie podpatrzeć jak jest to zrobione w Thorze, bibliotece dla SFML:
http://www.bromeon.ch/libraries/thor/v2.0/tutorial-animation.html

Jeśli nie potrzebujesz aż tak zaawansowanego, twoja metoda powinna być wystarczająca.

@up
Obecnie, dla wersji SFML 2.1, zamiast sf::Image stosuje się sf::Texture.
P-96936
rafixxx25
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-11-22 17:09:39
Dzięki za rady i opinie.
P-97053
« 1 »
  Strona 1 z 1