[C++] Tworzenie programu 2d.
Ostatnio zmodyfikowano 2013-11-24 15:46
Parapet Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] Tworzenie programu 2d. » 2013-11-24 10:41:34 Witam !
Mam pytanie do programu który umożliwia poruszanie obiektu za pomocą strzałek (opcjonalnie w;a;s;d). Czy do tego "typu" aplikacji jest potrzebna jakaś niestandardowa biblioteka c++? Czy można użyć do tego standardowych bibliotek [C++] ?
Pozdrawiam !
|
|
Monika90 |
» 2013-11-24 10:45:20 Do tego jest potrzebna niestandardowa biblioteka, np.: ncurses, conio, SFML, albo bezpośrednie użycie tego co oferuje system operacyjny (czyli w Windows użycie WinAPI). |
|
Buby |
» 2013-11-24 11:03:48 Ewentualnie możesz zrobić pseudo grę w konsoli, którą będziesz mógł poruszać w,s,a,d - jednak jej wygląd jest bardzo obskurny. WinApi do gier Ci nie polecam - właśnie jestem w trakcie nauki, i zauważyłem, że WinApi lepiej sprawdza się do tworzenia menu, programów użytkowych czy też quizów. |
|
MrPoxipol |
» 2013-11-24 12:04:57 Teoretycznie grę możesz zrobić w prawie każdej bibliotece graficznej (lub takiej, która obsługuje konsole), ale w praktyce najlepiej sprawdzają się biblioteki 2D tj.: SDL, SFML, Allegro or sth. |
|
Parapet Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-11-24 13:42:09 @Buby do takich programów najlepszy wg. mnie jest c# |
|
dambo |
» 2013-11-24 13:44:50 jeśli to jakiś program użytkowy to c#, natomiast jeśli jest to pierwsza mała próba zrobienia gry to polecam SDL'a |
|
DejaVu |
» 2013-11-24 14:36:02 Ja bym był daleki od polecania SDL-a, bo na dzień dzisiejszy praktycznie nikt o niego ani nie pyta, ani o nim nie pisze. |
|
MrPoxipol |
» 2013-11-24 15:46:27 Co do C# to przypomnę, że nie używa się go tylko do tworzenia programów użytkowych.. Od siebie polecam do gier w C++ SFML 2.x ew Java (wiem, java zuo :D) i LWJGL czy libgdx. |
|
« 1 » |