marek252 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
switch wykonywane w pętli » 2013-11-24 13:54:00 Jest to mój pierwszy post, więc witam wszystkich. Jestem absolutnie początkujący. Mam problem z instrukcją switch. Chciałem, aby po naciśnięciu innego klawisza niż 1,2,3,4 pętla wykonywała się jeszcze raz, ale wtedy wariuje. Myślę, że jest coś nie tak z warunkiem. Mógłby ktoś poprawić? int main() { int wybor; cout << "Co chcesz zamowic?" << endl << "1. zupa" << endl << "2. drugie danie" << endl << "3. deser" << endl << "4. napoj" << endl << "Wybieram "; cin >> wybor; do { switch( wybor ) { case 1: cout << "Zamawiam zupe - 5 zł"; break; case 2: cout << "Zamawiam drugie danie - 12 zł"; break; case 3: cout << "Zamawiam deser - 4 zł"; break; case 4: cout << "Zamawiam napoj - 2 zł"; break; default: cout << "Nie mamy tego w menu. wybierz cos z listy. podaj numer "; cin >> wybor; } } while( wybor != 1 && 2 && 3 && 4 ); cout << endl; system( "pause" ); }
Pozdrawiam |
|
SeaMonster131 |
» 2013-11-24 13:57:25 Nie możesz tak napisać warunku, spróbuj w ten sposób: wybor != 1 && wybor != 2 &&...
|
|
» 2013-11-24 14:04:33 Zrobiłem taki warunek while( wybor != 1 && wybor != 2 && wybor != 3 && wybor != 4 );
Gdy najpierw podam 1,2,3 lub 4 program działa poprawnie. Gdy najpierw podam inną liczbę, później znowu inną i znowu inną to również działa poprawnie, ale gdy najpierw podam inną a później 1,2,3 lub 4, to nie wyświetla tekstu co zostało wybrane. Dlaczego? edit: Już wiem czemu później nie wyświetla co zostało wybrane. To przez warunek. Chciałbym to tak zmienić aby w przypadku gdy najpierw wybierzemy klawisz inny niż 1,2,3,4 to program wyświetlał, że nie ma tego w menu a następnie gdy podamy klawisz 1,2,3 lub 4 to żeby wyświetlał co zostało wybrane. Jak to zrobić? |
|
kynol |