Wskaźnik na obiekt
Ostatnio zmodyfikowano 2013-11-24 17:15
Oreuu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Wskaźnik na obiekt » 2013-11-24 14:57:18 Witam. Czy ktoś może w prosty sposób wytłumaczyć, po co stosować wskaźniki na obiekt? Najlepiej oparte o jakiś przykład. Byłbym bardzo wdzięczny. |
|
kynol |
» 2013-11-24 15:02:33 Wskaznik na obiekt, zalozmy int * wsk; int k = 3; wsk =& k; cout << wsk;
Wskazniki na jakis obiekt pokazuja nam adres komorki danego obiektu w pamieci komputera @edit Po co komu wskazniki? Podam ci prosty przyklad, zalozmy ze w swoim programie chcesz miec tablice, ktorej rozmiar bedzie nadawany podczas dzialania programu Nie mozesz zrobic tak: Bo rozmiar tablicy musi byc znany w trakcje kompilacji. Jesli uzyjemy do tego wskaznika: int a; int * tab; tab = new int[ a ];
I w ten oto sposob otrzymales tablice dynamiczna |
|
MrPoxipol |
» 2013-11-24 17:15:41 Aby przechowywać adres jakiegoś obiektu? #include <iostream>
class Foo { public: int x; Foo( int x ) : x( x ) { }; void pisz() { std::cout << this->x << std::endl; }; };
class Bar { private: Foo * obj; public: Bar( Foo * obj ) : obj( obj ) { }; void pisz() { obj->pisz(); }; };
int main() { Foo foo( 5 ); Bar bar( & foo ); bar.pisz(); return 0; }
Taki mały przykład pokazujący jak to może wyglądać (tylko ofc nie do takich prostych działań :)). Ale sam polecam Ci używanie referencji - jest bezpieczniejsza. |
|
« 1 » |