Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Wskaźnik na obiekt

Ostatnio zmodyfikowano 2013-11-24 17:15
Autor Wiadomość
Oreuu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Wskaźnik na obiekt
» 2013-11-24 14:57:18
Witam.
Czy ktoś może w prosty sposób wytłumaczyć, po co stosować wskaźniki na obiekt?
Najlepiej oparte o jakiś przykład.
Byłbym bardzo wdzięczny.
P-97305
kynol
» 2013-11-24 15:02:33
Wskaznik na obiekt, zalozmy

C/C++
int * wsk;
int k = 3;
wsk =& k;
cout << wsk;

Wskazniki na jakis obiekt pokazuja nam adres komorki danego obiektu w pamieci komputera

@edit

Po co komu wskazniki? Podam ci prosty przyklad, zalozmy ze w swoim programie chcesz miec tablice, ktorej rozmiar bedzie nadawany podczas dzialania programu
Nie mozesz zrobic tak:
C/C++
int a;
int tab[ a ];
Bo rozmiar tablicy musi byc znany w trakcje kompilacji.

Jesli uzyjemy do tego wskaznika:
C/C++
int a;
int * tab;
tab = new int[ a ];

I w ten oto sposob otrzymales tablice dynamiczna

P-97306
MrPoxipol
» 2013-11-24 17:15:41
Aby przechowywać adres jakiegoś obiektu?
C/C++
#include <iostream>

class Foo
{
public:
    int x;
   
    Foo( int x )
        : x( x )
    { };
    void pisz() { std::cout << this->x << std::endl; };
};

class Bar
{
private:
    Foo * obj;
public:
    Bar( Foo * obj )
        : obj( obj )
    { };
    void pisz() { obj->pisz(); };
};

int main()
{
    Foo foo( 5 );
    Bar bar( & foo );
    bar.pisz();
   
    return 0;
}
Taki mały przykład pokazujący jak to może wyglądać (tylko ofc nie do takich prostych działań :)).
Ale sam polecam Ci używanie referencji - jest bezpieczniejsza.
P-97327
« 1 »
  Strona 1 z 1