Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[sfml 2.0] Dostosowywanie gry do rozdzielczosci

Ostatnio zmodyfikowano 2013-11-30 12:55
Autor Wiadomość
DzieckoBezZycia
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[sfml 2.0] Dostosowywanie gry do rozdzielczosci
» 2013-11-25 18:29:08
Siema!
Mam jedno pytanie. Otóź chciałem się dowiedzieć w jaki najlepszy sposób dostosowywać gre  do rozdzielczosci ekranu monitora. Najlepiej byloby gdyby w jakis sposob sama sie rozciagała. Bo terazm robie to tak, ze np. mapa rysuje się wg. rozdzielczosci, ale postacie nadal pozostaja w takiej wielkosci w jakiej byly. Tzn. w rozdzielczosci 1440x900 wyglada to dobrze, ale np. w HD czy 800x600 już nie za bardzo. Jest na to jakis sposob?

Z góry dziękuję.
P-97444
rafixxx25
» 2013-11-25 20:06:56
Wszystko zależy jaki chcesz osiągnąć efekt.
Z tego co mi się wydaje to np: w grach strategicznych wielkość elementów jest taka sama, a wraz z rozdzielczością zyskujemy większy widok.
Jeśli chcesz stale tą samą wielkość obiektów to:
a) ustaw rozdzielczość gry na stałą
b) po prostu skaluj grafiki(skalowanie grafik do większych rozdzielczości owocuje stratą jakości)
P-97468
MrPoxipol
» 2013-11-25 20:11:05
Rozmiar elementów może być stały, tak jak to opisał @up. W SFML masz takie coś jak sf::View.
P-97469
DzieckoBezZycia
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-11-25 22:38:51
Ale ja właściwie chciałem się bardziej zapytać o to, czy jest możliwość, żeby np. sfml sam rozszerzal elementy, bo np. jak mamy kolo z przykladowego programu ze strony SFML'a, to te kolo samo sie rozszerza automatycznie po rozciagnieciu okna. Czy da sie takie cos zrobic ze sprite'ami i jak?
P-97516
pekfos
» 2013-11-26 12:20:46
czy jest możliwość, żeby np. sfml sam rozszerzal elementy
A nie robi tego?
P-97558
Wasilek
» 2013-11-26 14:47:34
Z tego co się orientuję to przy tworzeniu okna z atrybutem "sf::FullScreen" (czy tam jakimś podobnym) okno samo się przeskaluje i masz rozciągnięte np. z 800*600 na 1680*1050.
P-97569
ridic14
» 2013-11-26 15:36:19
"czy jest możliwość, żeby np. sfml sam rozszerzal elementy" zainteresuj się widokami <sf::View>
P-97574
CodeMeister
» 2013-11-26 20:00:11
Sam skaluje podczas rozciągania/zmniejszania/maksymalizowania rozmiarów okna
P-97609
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona