Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] obsługa kamery.

Ostatnio zmodyfikowano 2009-08-14 06:59
Autor Wiadomość
szyx_yankez
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] obsługa kamery.
» 2009-08-13 08:37:39

Otóż piszę platformówkę .
Jednak co to za platformówka która ma 800 pixeli w poziomie i 600 w pionie.
Mianowice chodzi mi o miejsce.

Czy w allegro jest jakaś funkcja do obsługi kamery.
np. że gdy idę ludkiem to ludek jest zawsze na środku ekranu ponieważ kamera zmienia swoje położenie.

P-9373
eBbi
» 2009-08-13 08:46:01
Nie ma takiej funkcji obsługiwującej wyswietlanie danego elementu na środku. Nie wiem czy oto chodzi ale: inicjujesz Stałą np. x = 400 i y =300 (położenie ludka). Po prostu jak masz mapke i naciśniesz np strzałke w lewo to ludek ma zrobić animacje chodzenia a mapka ma się przesunąć o 1 kratke w prawo.
P-9374
szyx_yankez
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-08-13 09:10:34
ludka to juz mam zrobionego chodzi skaka i animuje się.

Ale chodzi mi oto żeby np żeby wszystkie platformy podłożę itd przesuwały się w taki sposub by ludek nie mógł wyjść poza krawedź ekranu.
P-9375
eBbi
» 2009-08-13 09:14:51
Dalej nierozumiem o co chodzi i nie sądzę aby ktokolwiek wiedział ;p. Opiz problem lepiej, może wrzuć jakąś grafe albo cosik bo nic nie wiadomo z tego co napisałeś. Chodzi ci o to żeby ludek nie mógł wyjść poza mapke?

EDIT: podłoże ma się przesować razem z ludkiem?
P-9376
szyx_yankez
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-08-13 09:25:57
Robie gre podobną do mario.

Jak kazdy wie rundy w mario są podłużne jakieś 600 pixeli w pionie i 10000 pixeli w poziomie.

Ja robie gre podobno do mario ale mam 600 w pionie i 800 w poziomie.
No ale chyba nie ustawie rozdzielczości 10000 X 600.
Nawet jak bym ustawił tobym musiał okno myszką przesówać za kazdym razem w lewo.

Moja gra ma być długa w poziomie .
A kamera ma zawsze podążać za ludkiem.
Zeby ludek nie wychodził poza ekran.


Teraz rozumiecie czy jeszcze coś muszę wytłumaczyć?
P-9377
Rares
» 2009-08-13 09:28:07
Wyświetlasz ludka na środku ekranu i nic z nim nie robisz. Wzór na idealne centrum jest prosty:

w poziomie: szer. ekranu - szer. ludka / 2
w pionie: wys. ekranu - wys. ludka / 2

Robisz mapkę i wyświetlasz ją tak jak opisał to Easykoder w swoim tutku na temat map. Wykorzystujesz tam specjalną zmienną, którą możesz kontrolować mapę. Potem podczas działania jakiegoś przycisku zmieniasz wartość tej zmiennej (np. if(key[KEY_LEFT]) mapa.x --;).

Potem sprawdzasz czy mapa nie jest już przy końcu takim wzorem:

(_ILOŚĆ_LICZB_W_TABLICY_ * [SZEROKOŚĆ LUB WYSOKOŚĆ]_KAFLA_ - [SZEROKOŚĆ LUB WYSOKOŚĆ]_WIRTUALNEGO_EKRANU_) / [SZEROKOŚĆ LUB WYSOKOŚĆ]_KAFLA_

if(mapa.x >= LICZBA_KTÓRĄ_OTRZYMAŁEŚ_ZE_WZORU) mapa.x MINUS_MINUS (sory za to, ale wyświetlała mi się emotka);

A z drugiej strony:

if(mapa.x < 0) mapa.x ++;
P-9378
szyx_yankez
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-08-13 09:31:29
Możecie podać to zmienną lub lepiej linka gdzie to opisał easykoder
P-9379
Rares
» 2009-08-13 09:32:41
P-9380
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona