Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[STL] vector szybszy od tablicy dynamicznej?

Ostatnio zmodyfikowano 2013-11-26 10:47
Autor Wiadomość
Rendolf
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[STL] vector szybszy od tablicy dynamicznej?
» 2013-11-26 02:21:40
Witam,
ucząc się openGL zauważyłem, że gdy współrzędne punktów zapisane są w kontenerze vector z STL to wyświetlanie przebiega ok. 4 razy wolniej niż w przypadku danych zapisanych przy pomocy tablicy dynamicznej. Czy potrafi ktoś wytłumaczyć czy to jest normalne i dlaczego tak się dzieje?

pozdrawiam
P-97537
Monika90
» 2013-11-26 10:17:38
Nie napisałeś jaki kompilator, ani nie pokazałeś fragmentu kodu, więc w zasadzie nic nie wiadomo. Prawdopodobną przyczyną jest to, że nie wyłączyłeś sprawdzania zakresu przy dostępie do elementów. Niektóre implementacje biblioteki standardowej sprawdzają poprawność w czasie działania programu nawet gdy używa się operatora [] i trybu release.
P-97543
Rendolf
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-11-26 10:47:10
Kompilator to Visual Studio 2010, kodu nie podałem bo wyszedłem z założenia, że nie w nim problem. Gdy zacząłem kompilować program w trybie Release to czasy okazują się być takie same. Miałaś racje, pewnie chodzi o brak kontroli zakresu w tym trybie. Dzięki, za pomoc :)
P-97546
« 1 »
  Strona 1 z 1