Generowanie planszy sudoku w c++
Ostatnio zmodyfikowano 2013-12-12 15:40
ogamer Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Generowanie planszy sudoku w c++ » 2013-12-07 17:52:23 Witam,
chciałbym zapytać się o to, jak wygenerować planszę w sudoku tak, by była zgodna z regułami gry. Parę godzin staram się wymyślić sposób na to - wydawałoby się - proste zadanie.. Musi być to oparte na tablicach i ewentualnie strukturach. Klasy nie wchodzą w grę.. Program na pewno ma generować całe, rozwiązane sudoku, a po wyborze poziomu trudności zostawiać tylko wybraną liczbę pól.
Największy problem mam z samym generowaniem, z resztą sobie spokojnie poradzę. Zdaję sobie sprawę z tego, że ta cała "reszta" jest błaha, jednak algorytmy sudoku mnie wykańczają. Myślę nad dwoma rozwiązaniami... Generowanie całej tablicy[9][9] lub generowanie 9 tablic[3][3]. Nie wiem której jest bardziej optymalne i łatwiejsze w wykonaniu. Pytałem się już o to na innym forum i tam otrzymałem polecenie napisania brute forceowego generowania liczb. Nie mam pojęcia jak się za to zabrać... Rozumiem, że program ma generować poszczególne elementy tablicy i sprawdzać czy dany element nie został już wygenerowany...
Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi, bo nie mam nic oprócz menu. ;) Wszystkie moje pomysły wydają się być głupie (nic nie działało tak jak powinno) więc nie wstawiam kodów. Sprowadzają się one zresztą do generowania liczb powtarzających się nawet w ramach jednego rzędu...
Dzięki z góry. |
|
DejaVu |
» 2013-12-12 15:40:05 |
|
« 1 » |