Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Generowanie planszy sudoku w c++

Ostatnio zmodyfikowano 2013-12-12 15:40
Autor Wiadomość
ogamer
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Generowanie planszy sudoku w c++
» 2013-12-07 17:52:23
Witam,


chciałbym zapytać się o to, jak wygenerować planszę w sudoku tak, by była zgodna z regułami gry.
Parę godzin staram się wymyślić sposób na to - wydawałoby się - proste zadanie..
Musi być to oparte na tablicach i ewentualnie strukturach. Klasy nie wchodzą w grę..
Program na pewno ma generować całe, rozwiązane sudoku, a po wyborze poziomu trudności zostawiać tylko wybraną liczbę pól.

Największy problem mam z samym generowaniem, z resztą sobie spokojnie poradzę. Zdaję sobie sprawę z tego, że ta cała "reszta" jest błaha, jednak algorytmy sudoku mnie wykańczają.
Myślę nad dwoma rozwiązaniami... Generowanie całej tablicy[9][9] lub generowanie 9 tablic[3][3]. Nie wiem której jest bardziej optymalne i łatwiejsze w wykonaniu.
Pytałem się już o to na innym forum i tam otrzymałem polecenie napisania brute forceowego generowania liczb. Nie mam pojęcia jak się za to zabrać...
Rozumiem, że program ma generować poszczególne elementy tablicy i sprawdzać czy dany element nie został już wygenerowany...

Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi, bo nie mam nic oprócz menu. ;) Wszystkie moje pomysły wydają się być głupie (nic nie działało tak jak powinno) więc nie wstawiam kodów. Sprowadzają się one zresztą do generowania liczb powtarzających się nawet w ramach jednego rzędu...

Dzięki z góry.
P-98609
DejaVu
» 2013-12-12 15:40:05
Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:

http://zhangroup.aporc.org​/images/files/Paper_3485.pdf
P-99053
« 1 »
  Strona 1 z 1