Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++] Przeniesienie "serwera" (konsolowego) z windows pod linux/bsd Code::Blocks.

Ostatnio zmodyfikowano 2013-12-23 00:54
Autor Wiadomość
Skera
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++] Przeniesienie "serwera" (konsolowego) z windows pod linux/bsd Code::Blocks.
» 2013-12-13 17:39:07
Witam.
Ostatnio trochę się bawię socketami itd, wszystko fajnie, ale chciałbym postawić aplikację ala "serwer" i podłączyć się z kilku różnych komputerów (np. od znajomego). U siebie nie mogę, gdyż mój dostawca internetu (Toya) blokuje możliwość zalogowania się do panelu administracyjnego i odblokowania portów. Zostaje więc moje konto shell (w MyDevil.net), na którym jest FreeBSD. I tu mam problem gdyż całkowicie nie wiem jak się do tego zabrać, chociażby od strony środowiska (Code::Blocks). Co muszę ustawić w nim aby sama aplikacja kompilowała się pod BSD/Linux? Jakie zmiany występują w programowaniu pod dane systemy (np czy jest <iostream>, jak nie czym to zastąpić)? Kodu raczej nie potrzeba bo to są pytania ogólne w każdym wypadku przenoszenia na inny system.
P-99111
pekfos
» 2013-12-13 17:54:07
np czy jest <iostream>
Biblioteki standardowe są pod każdym systemem. W przypadku socketów (WinSock?), musisz tylko zmienić kilka wywołań i dołączane nagłówki.
P-99113
Skera
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-12-13 17:59:40
Tak, WinSock. A jeżeli chodzi o samo środowisko? Bo bym nawet spróbował zwykłe HelloWorld. Co muszę zmienić w opcjach żeby plik był kompilowany np .sh?
P-99117
DejaVu
» 2013-12-23 00:54:25
Musisz sobie zainstalować na wirtualną maszynę np. FreeBSD (jeżeli FreeBSD jest docelowym systemem) i skompilować na niej źródła.
P-99896
« 1 »
  Strona 1 z 1