Dziedziczenie, klasa główna, tablica wspólnego typu(?)
Ostatnio zmodyfikowano 2013-12-13 21:25
Canar Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Dziedziczenie, klasa główna, tablica wspólnego typu(?) » 2013-12-13 20:52:52 Witam ponownie! Piszę grę. Będą w niej różne przedmioty, takie jak: plecaki, buty (np.). Stworzyłem klasę główną: (w niej jest to co każdy przedmiot posiada, między innymi string nazwa, string opis itd.) class Plecak : public Przedmiot jak i inne przedmioty, które będą miały swój własny typ dziedziczą po klasie Przedmiot. W plecakach planuję przetrzymywać rzeczy gracza, bądź inne, jeżeli plecak zostanie znaleziony, etc. W Plecaku deklaruję wskaźnik, później "robię" z niego tablicę... tutaj mój problem. Tak jak pisałem w plecaku chcę trzymać różnego rodzaju przedmioty. Tablica typu Przedmiot nie zda egzaminu, bo jeżeli w plecaku będzie inny plecak, to nie będę w stanie pobrać np. ilości miejsc (dostępne w klasie Plecak). Tablica typu Plecak nie zda egzaminu z wiadomej przyczyny. Da radę zrobić typ tablicy, który może przetrzymywać zmienne różnych typów/klas? Mam nadzieję, że jasno się wyraziłem :) |
|
pekfos |
» 2013-12-13 20:58:30 Tablica wskaźników. |
|
Canar Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-12-13 21:05:43 Nie rozumiem :( W tej chwili u mnie w kodzie to co opisałem wygląda tak: class Plecak : public Przedmiot { private: int iloscMiejsc; Przedmiot * miejsceWPlecaku; ..
.cpp w funkcji w konstruktorze miejsceWPlecaku = new Przedmiot[ iloscMiejsc ];
nawet wskaźnik muszę mieć typu, którego zmienną będę chciał przypisać, czyż nie? |
|
pekfos |
» 2013-12-13 21:13:04 nawet wskaźnik muszę mieć typu, którego zmienną będę chciał przypisać, czyż nie? |
Nie. |
|
Canar Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-12-13 21:25:20 Na razie dzięki, idę kombinować :) |
|
« 1 » |