dawid Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-12-19 21:58:14 A jaki program do tego się wykorzystuje? ResHacker będzie dobry? |
|
Monika90 |
» 2013-12-19 22:06:37 Nie. Raczej program, który pewnie masz już zainstalowany razem z IDE lub kompilatorem, i który będzie automatycznie użyty przez IDE jeśli dodasz plik rc do projektu. |
|
dawid Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-12-19 22:54:52 No ale o to chodzi, że ja mam plik w projekcie dodany, więc dalej jestem w tym samym miejscu. |
|
Adik80 |
» 2013-12-20 16:49:16 to usun plik z projketu:P
kompilator zasobow dostepny jest albo w VS albo w SDK. (magiczne slowa dla googla: vs sdk download). Instalujesz sdk, w projekcie tworzysz precompile step, gdzie wpisujesz polecenie kompilujace twoj plik rc (wszystko jest w poprzednim linku) i w opcjach linkera dodajesz wygenerowany plik. |
|
dawid Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-12-20 18:12:08 Z resztą po co mam się bawić w zasoby. W tutorialu video znalazłem taki kod: case WM_CREATE: { HMENU hmenu = CreateMenu(); HMENU hfile = CreateMenu(); AppendMenu( hmenu, MF_POPUP, NULL, "Plik" ); AppendMenu( hmenu, MF_POPUP, NULL, "Opcje" ); AppendMenu( hmenu, MF_POPUP, NULL, "Pomoc" ); SetMenu( hwnd, hmenu ); break; }
i działa. A czy jest to optymalne? |
|
pekfos |
» 2013-12-21 14:47:16 A co to ma do rzeczy? I tak do wykonasz tylko raz. kompilator zasobow dostepny jest albo w VS albo w SDK. |
.., albo w MinGW, którego, najprawdopodobniej, używa autor tematu. Wystarczy dodać skrypt do projektu i będzie automatycznie kompilowany. Jeśli tak się nie dzieje, to problem leży gdzie indziej. Np w konfiguracji C::B (błędna ścieżka do windresa). |
|
Zdziwiony |
» 2013-12-24 19:19:00 Ja MENU tworzę tak: Plik .rc 200 MENU { POPUP "&Plik" { MENUITEM "&Zapisz", 100 MENUITEM "&Otwórz", 101 MENUITEM "&Usuń", 102 } POPUP "&Pomoc" { MENUITEM "&O programie", 103 } }
Plik .cpp HMENU hMenu = LoadMenu( hInst, MAKEINTRESOURCE( 200 ) ); HWND hwnd; hwnd = CreateWindowEx( WS_EX_CLIENTEDGE, NazwaKlasy, "Okienko", WS_OVERLAPPEDWINDOW ^( WS_MAXIMIZEBOX | WS_SIZEBOX ), CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, 700, 500, NULL, hMenu, hInstance, NULL );
No i to by było na tyle... wszystko zrobione w Code::Blocks. PS: Oczywiście trzeba obsługę zdarzeń dorobić. Link: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-WinAPI-C++/Podstawy/Menu/192 Pozdrawiam ;) |
|
1 « 2 » |