[SFML 2.1]Pojazd - dostosowanie obrotu i przesunięcia pojazdu do skrętu kołami
Ostatnio zmodyfikowano 2013-12-24 19:36
Admixior Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.1]Pojazd - dostosowanie obrotu i przesunięcia pojazdu do skrętu kołami » 2013-12-24 16:06:23 Witam, Dziś natknąłem się na taki problem, że potrzebuję zrobić dość realny ruch pojazdem 2d [ale nie jest to symulacja więc wystarczy 90% realności].
Mam na myśli to, że muszę:
1. dobrać punkt centralny względem którego będę obracał pojazd Ad 1. tutaj obstawiam że jest to środek pojazdu albo tylna oś
2. koła są skręcane powoli Ad 2. no problem :)
3. koła muszą się przesuwać równo z pojazdem (tak jakby były przyczepione) Ad 3. to myślę że da radę zrobić przy pomocy klasy Transform z SFML2.0
4. kąt koła musi być zgodny z kątem poruszania się pojazdu i kąt pojazdu musi się odpowiednio zmieniać (a co za tym idzie kąt koła) Ad 4. tutaj jest problem :p
Koło jak i pojazd domyślnie mam ustawione pionowo skierowane w górę (w razie "w" można zmienić).
Ma ktoś jakieś rozwiązania/artykuły/wiedze/co kolwiek?
Pozdrawiam i wesołych świąt życzę. |
|
MrPoxipol |
» 2013-12-24 19:36:21 |
|
« 1 » |