GarryMoveOut Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Tablica z już istniejącymi obiektami » 2013-12-26 16:41:52 Nie chcę tworzyć tablicy z obiektami klasy jak to jest przeważnie "klasa tablica[]" ... Tylko chcę przechowywać już istniejące obiekty różnych klas. ...
gracze troll( 20, "Troll", 5, "Oghh" ); gracze ogr( 15, "Ogr", 6, "Arggh" ); gracze elf( 17, "Elf", 3, "Ooo" ); gracze mag( 30, "Magik", 10, "Abra kadabra" ); gracze rycerz( 50, "Rycerz", 15, "Wio" );
przeszkody kamien( 5, "kamyczek", 1, 1 ); przeszkody drzewo( 20, "drzewo", 2, 10 ); przeszkody skala( 25, "skala", 5, 20 ); przeszkody krzaki( 10, "krzaki", 1, 30 ); przeszkody gora( 1000, "gora", 20, 100 );
int lista[ 10 ] = { & troll, & kamien, & ogr, & drzewo, & elf, & skala, & mag, & krzaki, & rycerz, & gora };
Chcę stworzyć taką listę aby potem chodzić graczem po liście i tam na nich działać. Gracz pokona jednego to przechodzi do następnego i tak w kółko do puki nie zginie albo nie przejdzie całej listy. |
|
pekfos |
» 2013-12-26 16:43:24 Utwórz tablicę wskaźników na klasę bazową. |
|
GarryMoveOut Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-12-26 17:20:39 W taki sposób ? klasa baza jest u mnie klasa bazową a klasy gracze i przeszkody są klasami dziedziczonymi. Teraz mogę poruszać sie po tablicy i modyfikować wybrane składowe obiektów z listy ? baza * lista[ 10 ]; { troll; kamien; ogr; drzewo; elf; skala; mag; krzaki; rycerz; gora; }
|
|
pekfos |
» 2013-12-26 17:30:35 Tak. Dokładnie. Tylko kod zły. |
|
GarryMoveOut Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-12-26 17:37:41 A jakaś podpowiedź ? Jak zły ? |
|
pekfos |
» 2013-12-26 17:44:39 Bardzo. Gdyby kompilator wiedział, co chcesz zrobić, to by wywalił ze 20 błędów. Odwołanie do obiektu przez tablice to podwójne niezdefiniowane zachowanie. W pierwszym poście podałeś (prawie) prawidłową definicję tablicy, wystarczyło zmienić typ.. |
|
GarryMoveOut Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-12-26 18:10:57 Poprawiłem, działa dzięki ;) baza * lista[ 10 ] = { & troll, & kamien, & ogr, & drzewo, & elf, & skala, & mag, & krzaki, & rycerz, & gora };
|
|
« 1 » |