Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Tablica z już istniejącymi obiektami

Ostatnio zmodyfikowano 2013-12-26 18:10
Autor Wiadomość
GarryMoveOut
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Tablica z już istniejącymi obiektami
» 2013-12-26 16:41:52
Nie chcę tworzyć tablicy z obiektami klasy jak to jest przeważnie "klasa tablica[]" ... Tylko chcę przechowywać już istniejące obiekty różnych klas.
C/C++
...

//przeciwnicy @1 zycie @2 opis @3 atak @4 okrzyk
gracze troll( 20, "Troll", 5, "Oghh" );
gracze ogr( 15, "Ogr", 6, "Arggh" );
gracze elf( 17, "Elf", 3, "Ooo" );
gracze mag( 30, "Magik", 10, "Abra kadabra" );
gracze rycerz( 50, "Rycerz", 15, "Wio" );

//przeszkody @1 zycie @2 opis @3 opor @4 wielkosc
przeszkody kamien( 5, "kamyczek", 1, 1 );
przeszkody drzewo( 20, "drzewo", 2, 10 );
przeszkody skala( 25, "skala", 5, 20 );
przeszkody krzaki( 10, "krzaki", 1, 30 );
przeszkody gora( 1000, "gora", 20, 100 );

int lista[ 10 ] = { & troll, & kamien, & ogr, & drzewo, & elf, & skala, & mag, & krzaki, & rycerz, & gora };
Chcę stworzyć taką listę aby potem chodzić graczem po liście i tam na nich działać. Gracz pokona jednego to przechodzi do następnego i tak w kółko do puki nie zginie albo nie przejdzie całej listy.
P-100177
pekfos
» 2013-12-26 16:43:24
Utwórz tablicę wskaźników na klasę bazową.
P-100179
GarryMoveOut
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-12-26 17:20:39
W taki sposób ? klasa baza jest u mnie klasa bazową a klasy gracze i przeszkody są klasami dziedziczonymi. Teraz mogę poruszać sie po tablicy i modyfikować wybrane składowe obiektów z listy ?
C/C++
baza * lista[ 10 ];
{
    troll;
    kamien;
    ogr;
    drzewo;
    elf;
    skala;
    mag;
    krzaki;
    rycerz;
    gora;
}
P-100186
pekfos
» 2013-12-26 17:30:35
Tak. Dokładnie. Tylko kod zły.
P-100190
GarryMoveOut
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-12-26 17:37:41
A jakaś podpowiedź ? Jak zły ?
P-100195
pekfos
» 2013-12-26 17:44:39
Jak zły ?
Bardzo. Gdyby kompilator wiedział, co chcesz zrobić, to by wywalił ze 20 błędów. Odwołanie do obiektu przez tablice to podwójne niezdefiniowane zachowanie. W pierwszym poście podałeś (prawie) prawidłową definicję tablicy, wystarczyło zmienić typ..
P-100198
GarryMoveOut
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-12-26 18:10:57
Poprawiłem, działa dzięki ;)
C/C++
baza * lista[ 10 ] = { & troll, & kamien, & ogr, & drzewo, & elf, & skala, & mag, & krzaki, & rycerz, & gora };
P-100202
« 1 »
  Strona 1 z 1