Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Czołg w mojej grze stoi w miejscu

Ostatnio zmodyfikowano 2013-12-27 13:39
Autor Wiadomość
hulio90
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Czołg w mojej grze stoi w miejscu
» 2013-12-26 18:47:42
Witam,
piszę właśnie swoją pierwszą gre w Allegro, ma to być coś w stylu starych Tanków. Mój problem polega na tym, ze czołg jest rysowany na mapie, ale niestety nie chcę reagować na wciskane klawisze i nie wiem jak sobie z tym poradzić. Poniżej wklejam część mojego kodu odpowiedzialnego za poruszanie.


C/C++
int tank1_x = 5;
int tank1_y = 5;
if(( key[ KEY_LEFT ] ) &&( tank1_x > 0 ) ) tank1_x--;

if(( key[ KEY_UP ] ) &&( tank1_y < 500 ) ) tank1_y++;

if(( key[ KEY_RIGHT ] ) &&( tank1_x < 500 ) ) tank1_x++;

if(( key[ KEY_DOWN ] ) &&( tank1_y > 0 ) ) tank1_y--;

masked_blit( tank1, gra, 0, 0, tank1_x, tank1_y, tank1->w, tank1->h );
P-100206
pekfos
» 2013-12-26 19:07:56
Te dwie zmienne są definiowane w pętli?
P-100208
hulio90
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-12-26 19:20:48
Tak, całość jest w pętli while, tak jak w tutorialu na stronie.
P-100215
pekfos
» 2013-12-26 19:25:37
A według innego tutoriala z tej strony, podstaw C++ bodajże, te zmienne nie powinny być w pętli. Chyba nie chcesz, by z każdym obiegiem pętli wracały do wartości początkowych?
P-100216
hulio90
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-12-27 13:39:25
Dziękuje za pomoc . Wszystko jest już w porządku
P-100299
« 1 »
  Strona 1 z 1