Czołg w mojej grze stoi w miejscu
Ostatnio zmodyfikowano 2013-12-27 13:39
hulio90 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Czołg w mojej grze stoi w miejscu » 2013-12-26 18:47:42 Witam, piszę właśnie swoją pierwszą gre w Allegro, ma to być coś w stylu starych Tanków. Mój problem polega na tym, ze czołg jest rysowany na mapie, ale niestety nie chcę reagować na wciskane klawisze i nie wiem jak sobie z tym poradzić. Poniżej wklejam część mojego kodu odpowiedzialnego za poruszanie. int tank1_x = 5; int tank1_y = 5; if(( key[ KEY_LEFT ] ) &&( tank1_x > 0 ) ) tank1_x--;
if(( key[ KEY_UP ] ) &&( tank1_y < 500 ) ) tank1_y++;
if(( key[ KEY_RIGHT ] ) &&( tank1_x < 500 ) ) tank1_x++;
if(( key[ KEY_DOWN ] ) &&( tank1_y > 0 ) ) tank1_y--;
masked_blit( tank1, gra, 0, 0, tank1_x, tank1_y, tank1->w, tank1->h );
|
|
pekfos |
» 2013-12-26 19:07:56 Te dwie zmienne są definiowane w pętli? |
|
hulio90 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-12-26 19:20:48 Tak, całość jest w pętli while, tak jak w tutorialu na stronie. |
|
pekfos |
» 2013-12-26 19:25:37 A według innego tutoriala z tej strony, podstaw C++ bodajże, te zmienne nie powinny być w pętli. Chyba nie chcesz, by z każdym obiegiem pętli wracały do wartości początkowych? |
|
hulio90 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-12-27 13:39:25 Dziękuje za pomoc . Wszystko jest już w porządku |
|
« 1 » |