Silnik prostej platformówki
Ostatnio zmodyfikowano 2014-01-01 23:10
dawid Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Silnik prostej platformówki » 2013-12-29 02:00:14 Witam, zastanawiam się jak tworzy się silnik gry platformowej oraz w ogóle silniki gry. Jakie one mają schematy itp, co się tam powinno znaleźć. Chciałbym się dowiedzieć od Was jaki jest ogólny zarys takiego silnika jak powinien od wyglądać, jak tworzyć własne funkcje odpowiedzialne np. za wyświetlanie tekstu coś jak std::cout etc. Jednym słowem to: "o co w tym chodzi i z czym to się je". |
|
kubawal |
» 2013-12-29 11:55:48 Zasadniczo do "domowej" gry potrzebny jest tylko silnik grafiki (w 2d najlepiej SFML), a silnik gry piszesz ty sam. Jednakże istnieją (komercyjne, nic przecież nie za darmo) silniki do gier. List of game engines |
|
pekfos |
» 2013-12-29 12:02:02 Silnik gry to wyspecjalizowana biblioteka, tworzona z myślą o jakiejś grze/serii gier/etc. Powinno się tam znaleźć to, czego będziesz potrzebować w grze. Tworzy się i je, jak każdą inną bibliotekę. |
|
bingo009 |
» 2013-12-29 17:38:52 SFML zasadniczo jest frameworkiem - silnik graficzny ma za zadanie wyświetlać tylko grafikę, nic więcej, a jak wiadomo, SFML pozwala na wiele więcej. Polecam analizować SFML, to powinno dać trochę wiedzy na start. Silnik gry z tego co się orientuje to cała gra: logika, fizyka i inne. Wiadomo, że silniki gry pisze się pod konkretny projekt. Polecam przeglądać projekty OpenSource, tak powinieneś się sporo dowiedzieć. |
|
SeaMonster131 |
» 2013-12-29 20:05:18 Wiadomo, że silniki gry pisze się pod konkretny projekt. |
Nie każdy. Chociażby takie Unity - jest napisane pod konkretny projekt? |
|
bingo009 |
» 2014-01-01 23:10:11 No faktycznie, więc powiedzmy, że większość jest pisana pod konkretny projekt. |
|
« 1 » |