Jak osadzić pliki pliki (png , ttf ) do pliku wynikowego exe. w Visual Studio 2013 w języku C++ ?
Ostatnio zmodyfikowano 2014-01-01 22:57
domin568 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Jak osadzić pliki pliki (png , ttf ) do pliku wynikowego exe. w Visual Studio 2013 w języku C++ ? » 2014-01-01 14:25:06 Witam, od paru dni próbuje osadzić moje tekstury i czcionki programu w jednym pliku exe. Potrzebne mi jest to dlatego że jeżeli odtworzę moim programem plik mp3 z eksploratora Windows to nie wczytuje plików graficznych. Dopiero jeżeli podam ścieżkę bezwzględną w kodzie C++ to wtedy to zadziała, ale jest to bardzo niemobilne. Mam parę plików png (przycisk play,stop,pause itp.) i 2 pliki ttf, które chciałbym umieścić w pliku exe. Bardzo dużo o tym czytałem, ale albo artykuły to opisujące są do starych wersji IDE (np. w moim Visual Studio 2013 nie ma takiego czegoś jak "using namespace System::IO;"), albo jest to dla języka C# gdzie wszystko wydaję się prostsze, bo tam tylko wystarczy zmienić opcje w Build Action na :Embedded Source i już jest to wpakowywane w exe. Czy ktoś już coś takiego robił ? (tylko nie mówcie że nie szukałem w google bo przeczytałem o tym bardzo dużo :P ) Mógłby mi ktoś pomóc w dość prostym języku :) ? |
|
lechk |
xpm » 2014-01-01 16:50:21 Najlepszy sposob any wpisac pliki graficzne do exe to format xpm. Oczywisce nie zawsze ma to sens gdyz zwieksza to wielkosc exe. Czesto lepiej uzyc foldera w folderze z aplikacja i pro prostu odwolac sie do niego za pomoca nazwy bez uwzglednienia litery dysku. |
|
domin568 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-01-01 17:07:13 Tylko ja nie mogę zrobić folderu, te pliki muszą być upakowane w exe
|
|
Elaine |
» 2014-01-01 17:34:03 Użyj GetModuleFileName aby pobrać ścieżkę do pliku wykonywalnego, po czym z tej ścieżki usuń nazwę pliku aby uzyskać ścieżkę folderu z plikiem wykonywalnym. Nie trzeba pakować wszystkiego do pliku wykonywalnego. |
|
domin568 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-01-01 19:37:35 Czyli jeżeli po wybraniu mojego odtwarzacza jako domyślnego Windows kopiuje gdzieś samo exe ?? |
|
pekfos |
» 2014-01-01 19:41:48 To by nie miało sensu. |
|
domin568 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-01-01 19:45:21 No to dlaczego jeżeli odtworzę plik mp3 za pomocą mojego playera i wszystkie ścieżki w kodzie są względne (tzn. "play.png" "stop.png" itp.) to przy próbie załadowania mp3-trójki i odtworzenia jej tekstury wogóle się nie wczytują, a jeżeli ścieżki są bezwzględne to wszystko działa ? |
|
pekfos |
» 2014-01-01 20:03:48 Bo jest inny katalog roboczy. Możesz go zmienić przez SetCurrentDirectory(), lub używaj ścieżek bezwzględnych, tak jak podał Alueril. |
|
« 1 » 2 |