płynne przewijanie tła
Ostatnio zmodyfikowano 2014-01-07 14:15
lubie-ciasteczka Temat założony przez niniejszego użytkownika |
płynne przewijanie tła » 2014-01-06 04:15:24 Cześć. Chcę zrobić w grze płynne przesuwanie tła (przesuwające się cały czas). Przesuwanie (tła z kafelek) działa ale jeśli przesuwam 10px to oczywiście już trochę tnie. Jaki inny sposób rysowania mapy spełni zadanie? |
|
PsichiX |
» 2014-01-06 04:33:24 1. jaka biblioteka graficzna? 2. zwykle robi się płynne animacje mnożąc prędkość przez delta time (różnica czasu pomiędzy ostatnią, a aktualną klatką renderingu - zwykle podawane w sekundach jako double/float lub milisekundach jako integer/long). |
|
lubie-ciasteczka Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-01-06 12:42:57 używam starego sdla, chyba wersja 1 coś... |
|
polkom21 |
» 2014-01-06 12:45:53 Ja zapytam trochę inaczej. W jaki sposób przesuwasz tło? Podejrzewam, że przesuwasz bez deltaTime i dla tego odczuwasz takie klatki. Jeżeli mam rację to jeżeli chcesz robić grę to zainteresuj się fizyką bo bez niej nic sensownego się zrobić nie da. |
|
lubie-ciasteczka Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-01-06 12:58:00 Nieee, przesuwam z deltą. |
|
polkom21 |
» 2014-01-06 13:11:02 No to zarzuć jakimś kodem będziemy mieli gdzie szukać problemu. |
|
lubie-ciasteczka Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-01-06 13:23:39 Ja wiem jaki jest problem, problemem jest to że przesuwam o całe 10 px, nie ma siły żeby to ładnie wyglądało, muszę to jakoś inaczej rysować, albo przesuwać o 1 px ale przyspieszyć pętlę, tylko to już nie jest łatwa sprawa. Czy używając jakiejś innej biblioteki (allegro, sfml, nowy sdl) da się rysować szybciej? |
|
pekfos |
» 2014-01-06 13:28:28 Czy używając jakiejś innej biblioteki (allegro, sfml, nowy sdl) da się rysować szybciej? |
Jeśli szybkość rysowania ma taki wpływ, to znaczy że reszta kodu jest zła. |
|
« 1 » 2 |