Mieszanie zawartosci tablic wedlug okreslonego algorytmu
Ostatnio zmodyfikowano 2014-01-06 22:57
marcin022 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Mieszanie zawartosci tablic wedlug okreslonego algorytmu » 2014-01-06 15:42:12 Witam w szkole mialem zrobic takie oto zadanie z ktorym mam problem do chwili obecnej Zadanie Dla dwóch zmiennych: ‘wyraz1’, ‘wyraz2’, których wartości podawana jest przez użytkownika zrealizować zadanie tworzenia wartości dla zmiennej wyraz3, w ten sposób, że litery tworzące wyraz3 pobrane są ze zmiennych wyraz1 i wyraz2 wstawianych na przemian
Uwaga: - zmienne ‘wyraz1’ i ‘wyraz2’ są tablicami znaków o długości max = 50 - jako wynik wyświetlane powinny być wartości obydwu zmiennych oraz zmiennej będącej wynikiem operacji np.: wyraz1 = „leok” wyraz2 = „panc” wyraz3 = „lpeaonkc” - w celu rozwiązywania postawionego problemu należy zdefiniować odpowiednie funkcje realizujące poszczególne etapy zadania
|
Czy moze mi ktos powiedziec jak powinna wygladac petla ktora realizowala by mieszanie zawartosci tablic wyraz1 i wyraz 2 tak aby uzyskac efekt jak w zadaniu. ? #include <iostream> #include<conio.h> #include<windows.h> #include<cstring>
using namespace std;
int dl1, dl2, dl; char wyraz1[ 50 ]; char wyraz2[ 50 ]; char wyraz3[ 50 ]; void wprowadz() { cout << "Podaj 1 wyraz: "; cin >> wyraz1; cout << "Podaj 2 wyraz: "; cin >> wyraz2; } void wypisz() { cout << "Pierwszy wyraz to: " << wyraz1 << ", 2 to: " << wyraz2; } void dlugosc() { dl1 = strlen( wyraz1 ); dl2 = strlen( wyraz2 ); dl = dl1 + dl2; } void wymieszaj() { } void mix() { cout << wyraz3; }
int main() { wprowadz(); wypisz(); dlugosc(); wymieszaj(); mix(); return 0; } Tak wyglada moj kod, oczywiscie brakuje najwazniejszego czyli wyzej wspomnianej petli |
|
pekfos |
» 2014-01-06 15:49:12 Zdefiniuj sobie 3 zmienne: indeks aktualnego znaku na wyjściu i znaków na wejściu. W pętli aktualnemu znakowi na wyjściu przypisuj wybrany znak z wejścia, a wybieraj na podstawie parzystości indeksu. |
|
alixir |
» 2014-01-06 22:57:45 |
|
« 1 » |