[C++ Builder] Przesuwanie kontrolki / obrazka
Ostatnio zmodyfikowano 2014-11-28 00:50
Sevet Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++ Builder] Przesuwanie kontrolki / obrazka » 2014-01-08 15:53:46 Witam! Ostatnio przerobiłem kurs cpp z tej strony i naprawdę pomógł mi zrozumieć podstawy programowania konsolowego w języku C++. Teraz muszę się nauczyć programować w w/w ?kompilatorze?, niestety wujek google nie chce mi znaleźć kursu w jęz polskim, który omówiłby jego komponenty i podał jakieś przykłady(jak w kursie cpp z tej strony). Chodzi mi o kurs w którym będę miał np temat: jak działa TTabControl. Muszę się nauczyć dokładnie tego środowiska, a nie mam o nim zielonego pojęcia (pomimo dość dobrej znajomości cpp). Dostałem zadanie napisz arkanoid. A ja nie wiem nawet czego użyć jako piłka i jak nią sterować... Więc jeśli ktoś zna jakiś dobry kurs tego Buildera niech mi podeśle do niego jakiś link. Z góry dziękuję. |
|
Czarny |
» 2014-01-08 16:00:37 http://programowanie.cal.pl/cyfbar/ |
|
Sevet Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-01-08 16:21:47 Dzięki za pomoc, ale nie o to mi chodziło. Tzn strona na 100% przyda mi się w przyszłości, ale wśród tak rozległej listy zagadnień i tak nie znalazłem nic dot. chociażby poruszania jakiegoś obiektu, a dlaczego? Bo nie mam pojęcia jakiego komponentu do tego użyć - nie mam o nich żadnej wiedzy. Znam c++. Zdążyłem też nauczyć się rysować na canvasie, ale czy naprawdę niema innej metody jak rysowanie kółka które będzie zarysowywane przez białe linie i pojawiało się na innej pozycji to jedyna droga? Jeśli tak to nie rozumiem jak komukolwiek udało się napisać np Crysis'a. A może builder jest tak zacofany? |
|
Czarny |
» 2014-01-08 18:24:37 Z tego co pamiętam, to można prawie każdy obiekt przesuwać, np przycisk. Do twoich potrzeb dedykowany byłby jednak obiekt TShape. Nadaj mu jakąś teksturę, np. okrąg i operuj na jego pozycji (top i left). |
|
SeaMonster131 |
» 2014-01-08 18:27:15 Jeśli tak to nie rozumiem jak komukolwiek udało się napisać np Crysis'a. |
Bo takie gry pisze się w odpowiedniej do tego bibliotece / silniku? Może akurat "canvas" tak działa, ale inne biblioteki działają inaczej. |
|
Sevet Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-01-08 23:32:28 Dzięki czarny, powiem szczerze, że ciężko i żmudnie ale cały czas posuwam się dzięki Tobie do przodu. Jestem na prawdę wdzięczny. |
|
przemekcc |
» 2014-11-28 00:50:24 Umiesc komponent Image lub Shape, jesli Image to wczytaj jakis obrazek.
Tu masz kod: if(GetAsyncKeyState(VK_LEFT)) { Image1->Left--; }
Kod umiesc w OnKeyDown Formy, trzeba tez KeyPreview na true ustawic (W inspektorze obiektow to znajdziesz). Drugi sposob to umiesc Timer na formie i w zdarzeniu timera (kliknij 2 razy) tylko ustaw interval np na 30 bo standardowo jest 1000. |
|
« 1 » |