ilość graczy w grze.
Ostatnio zmodyfikowano 2014-01-10 18:30
dott94 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
ilość graczy w grze. » 2014-01-10 17:16:05 tworzę grę koło fortuny. mam pewien problem modułem, który, będzie odpowiedzialny za podział na kilku graczy: z założenia w grze jest do wyboru od 1 do 4 graczy. początkowo ten problem rozwiązałem na zasadzie: gracz podaje liczbę, a następnie w zależności od liczby program odwołuje do danej funkcji, tj. każda ilość graczy ma oddzielny podprogram. jednak podczas pracy nad tym widzę, że to jest trochę kopanie pod sobą dołków, ponieważ takie działanie powiększa tylko ilość mojej pracy i sprawia, że kod programu staje się coraz dłuższy i zawiły.
no i teraz pytanie: mógłby mi ktoś podpowiedzieć, czy jest jakiś sposób, dzięki któremu można podzielić tą grę na podaną liczbę graczy? z góry dzięki za pomoc. |
|
DejaVu |
» 2014-01-10 18:03:27 co to znaczy 'podział' na kilku graczy? Aplikacja będzie uruchamiana na jednym komputerze, czy robisz rozgrywkę sieciową? Generalnie rzecz biorąc skoro masz N-graczy to robisz N-elementową tablicę i każdy rekord w tablicy opisuje jednego gracza. Dla każdego gracza wykonujesz taką samą operację, więc ten sam kod wykonujesz N-razy - z tą różnicą, że podajesz po prostu referencję do innego elementu tablicy, czyli referencję do innych danych. |
|
leon_w |
» 2014-01-10 18:30:28 U mnie, kod całej tej gry, z formatowaniem miał ok 500 linijek, więc nie przejmuj się, że kod staje się coraz dłuższy i zawił, to czy będzie zawiły czy nie, będzie zależało tylko od Ciebie. Ja nie robiłem oddzielnych funkcji dla każdej ilości graczy, tylko funkcje, która zarządzała punktacją. Problemem tutaj jest punktacja dla każdego gracza, niż raczej sam podział na graczy. U mnie to wyglądało jakoś tak, że:
np: mamy 3 graczy, gra gracz nr 2, nie trafił literki, kolej na gracza 3 (wywoływana jest funkcja kto_gra() ) - funkcja sprawdza ilu jest graczy (3); - sprawdza, który nr. jest aktualnym graczem (tutaj 2) - zapisuje zdobyte punkty, na konto gracza 2 i zeruje aktualne punkty gry - jako aktualnego gracza, ustawia nr.3 - wczytuje punkty gracza 3 do punktów gry
Trochę to zawiłe, ale jak pokombinujesz, to na pewno coś wymyślisz.
@edit
DejaVu ma rację, że bardziej optymalnie było by przez referencję, albo na wskaźnikach.
|
|
« 1 » |