Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Kolizja z wykorzystaniem getpixel

Ostatnio zmodyfikowano 2009-09-03 21:04
Autor Wiadomość
aRusher
» 2009-09-02 20:06:16
Chyba każdy widzi ,że to nie brail tylko język polski.
No tak... Piszesz programy w języku polskim - to nie dziwota, że

kompilator chyba nie widzi tego
:D
P-10015
DejaVu
» 2009-09-02 22:47:24
Wartość mx i my nie ulega zmianie jeśli warunek nie zostanie spełniony. Wniosek nasuwa się więc prosty - warunek nie jest spełniony.
P-10023
szyx_yankez
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-09-03 13:11:44
Jak to nie został spełniony jężeli wartosc zmiennej poziom zmienia swoją wartość na 1
I wczytuje sie bitmapa map1 to zn że zmienna poziom zmienila swoją wartość z 0 na 1 awic nie to zreszto pisalem jus o tym wczesniej
P-10033
Rudy
» 2009-09-03 13:43:42
Nie wiem, czy mówię dobrze, z allegro jestem zielony, ale może to być to:

C/C++
while( !key[ KEY_ESC ] )
{
    clear_to_color( bufor, makecol( 111, 133, 255 ) );
    myszka(); // <<< spójrz tutaj <<<
   
    show_mouse( map );
   
    blit( map, bufor, 0, 0, 0, 0, map->w, map->h );
    if( getpixel( map, mx + 32, my + 32 ) == makecol( 0, 0, 0 ) || getpixel( map, mx - 2, my - 2 ) == makecol( 0, 0, 0 ) )
    {
        blit( nie, bufor, 0, 0, 100, 100, nie->w, nie->h );
       
       
    }
   
    if( poziom == 0 )
    {
        blit( map, bufor, 0, 0, 0, 0, map->w, map->h );
        if( getpixel( map, mx + 32, my + 32 ) == makecol( 255, 0, 255 ) )
        {
            poziom = 1;
            mx = 200;
            my = 900;
        }
    }
    if( poziom == 1 )
    {
        blit( map1, bufor, 0, 0, 0, 0, map1->w, map1->h );
       
    }
   
   
   
    blit( kursor, bufor, 0, 0, mx, my, kursor->w, kursor->h );
    blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 1280, 1024 );
    clear_keybuf();
}

mx i my się zmienia. Ale po ponownym rozpoczęciu pętli funkcja "myszka" ustawia te wartości na wcześniejszej pozycji. A że tworzy się to w ułamek sekundy nie zauważasz, że wartości wskazywały to miejsce.
P-10034
malan
» 2009-09-03 16:30:19
Pan Piotr maił chyba na myśli warunek w funkcji myszka. Wynikałoby z tego, że podczas kolizji mx=200, a my=900.
P-10037
szyx_yankez
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-09-03 19:28:37
Trudno nie da sie wiec zrezygnowałem z myszki i przeżuciłem sie na klawiature i tam chodzi .
P-10044
aRusher
» 2009-09-03 20:57:32
nie da sie
Tia...

Jak będziesz robił przygodówkę point&click, a myszki "nie da sie" użyć, też "przeżucisz" się na klawiaturę, bo "tam chodzi"?
P-10051
szyx_yankez
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-09-05 12:12:10
Robie gre w której będzie sie przechodzić labirynty więc mysle że klawiaturą lepiej i szybcjej będzie się je przechodzić.
P-10071
1 « 2 » 3
Poprzednia strona Strona 2 z 3 Następna strona