Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Edytowanie wywołanych funkcji

Ostatnio zmodyfikowano 2014-01-13 15:55
Autor Wiadomość
Szymix
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Edytowanie wywołanych funkcji
» 2014-01-12 21:28:38
Witam,

mam pewną zachłostkę. Piszę grę karcianą i staram się aby kod był jak najbardziej czytelny i przejrzysty, w związku z tym chciałbym aby do wyświetlania kart służyła osobna funkcja np. int karty(). Teraz tak, wyświetlanie pojedynczej karty polega u mnie na utworzeniu tabelki tab[5][5] wypełnieniu jej gwiazdkami(*) a w środek wstawieniu wartości karty np. K,9,Q,J. Problem polega na tym, że wartość karty będzie dobierana losowo i nie wiem, czy wywołując w int main() funkcje karty() mogę ją jakoś edytować, aby zmieniać wartośc karty ?

PS. Starałem się opisać to w miarę zrozumiale ;)
P-102021
pekfos
» 2014-01-12 21:56:30
Co chcesz edytować..?
P-102027
Szymix
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-01-12 22:09:11
Dobra przykład:

int karty()
{
tu następuje wyświetlanie karty w postaci:

*****
*   *
* ? *
*   *
*****


}

int main()
{

karty() - wywołuje funkcje i teraz pytanie jak zamienić tamten znak zapytania ?

}
P-102032
pekfos
» 2014-01-12 22:10:23
Chcesz zmienić już wyświetlony gdzieś tam, czy chcesz wybrać, co ma być wyświetlone? W drugim przypadku, przekazuj tę informację jako argument funkcji.
P-102033
Szymix
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-01-12 22:22:42
a jak to zrobić ? karta to tablica tab[5][5] i jak ustawic wartosc tab[2][2] na np. "K" ?
P-102036
leon_w
» 2014-01-13 15:55:37
jak ustawic wartosc tab[2][2] na np. "K" ?
tab[ 2 ][ 2 ] = 'K'
 ?
Tworzysz dodatkową zmienną z ilością "kolumn" w tablicy:
int ile = 5
Tablice przesyłasz do funkcji
int karty( tabela[][ 5 ], int licznik )
Wywołanie funkcji w main:
karty( tab, ile )
P-102076
« 1 »
  Strona 1 z 1