Edytowanie wywołanych funkcji
Ostatnio zmodyfikowano 2014-01-13 15:55
Szymix Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Edytowanie wywołanych funkcji » 2014-01-12 21:28:38 Witam,
mam pewną zachłostkę. Piszę grę karcianą i staram się aby kod był jak najbardziej czytelny i przejrzysty, w związku z tym chciałbym aby do wyświetlania kart służyła osobna funkcja np. int karty(). Teraz tak, wyświetlanie pojedynczej karty polega u mnie na utworzeniu tabelki tab[5][5] wypełnieniu jej gwiazdkami(*) a w środek wstawieniu wartości karty np. K,9,Q,J. Problem polega na tym, że wartość karty będzie dobierana losowo i nie wiem, czy wywołując w int main() funkcje karty() mogę ją jakoś edytować, aby zmieniać wartośc karty ?
PS. Starałem się opisać to w miarę zrozumiale ;) |
|
pekfos |
» 2014-01-12 21:56:30 Co chcesz edytować..? |
|
Szymix Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-01-12 22:09:11 Dobra przykład:
int karty() { tu następuje wyświetlanie karty w postaci:
***** * * * ? * * * *****
}
int main() {
karty() - wywołuje funkcje i teraz pytanie jak zamienić tamten znak zapytania ?
} |
|
pekfos |
» 2014-01-12 22:10:23 Chcesz zmienić już wyświetlony gdzieś tam, czy chcesz wybrać, co ma być wyświetlone? W drugim przypadku, przekazuj tę informację jako argument funkcji. |
|
Szymix Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-01-12 22:22:42 a jak to zrobić ? karta to tablica tab[5][5] i jak ustawic wartosc tab[2][2] na np. "K" ? |
|
leon_w |
» 2014-01-13 15:55:37 jak ustawic wartosc tab[2][2] na np. "K" ? |
tab[ 2 ][ 2 ] = 'K' ? Tworzysz dodatkową zmienną z ilością "kolumn" w tablicy: int ile = 5 Tablice przesyłasz do funkcji int karty( tabela[][ 5 ], int licznik ) Wywołanie funkcji w main: karty( tab, ile ) |
|
« 1 » |