[C++] "Projektowanie" gry i połączenie z internetem.
Ostatnio zmodyfikowano 2014-01-13 22:26
ridic14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] "Projektowanie" gry i połączenie z internetem. » 2014-01-13 20:20:49 Mam zamiar stworzyć prostą grę 2D z widokiem Top Down typu "strzelana"(myślę że podobna do poprzedniej). Te informacje same w sobie nic nie mówią i nie mają takiego celu, chodzi tu o to w jaki sposób organizować wszystko żeby było tak jak być powinno. (I żeby nie dawała się tak łatwo "zhakierować" jak poprzednik).
O co chodzi w tym temacie: O to czy dobrze myślę i o ewentualne sugestie :)
No więc od początku: Trzeba pomyśleć nad połączeniem - gra będzie dynamiczna więc liczy się prędkość. Jeśli dobrze pamiętam to Ktoś* polecał bibliotekę ENet. Na razie nie znam innych więc myślę że pozostanę przy tej.
Co do wysyłki danych () to myślę że powinienem zrobić jak Ktoś* mówił - Klient wysyła na serwer tylko to co nie pozwoli na "hakierowanie" czyli - zdarzenia klawiatury (poruszanie się) itp
Ktoś* inny mówił jeszcze o stworzeniu systemu kont - gracz się loguje i otrzymuje od serwera tylko to co jest dla niego przeznaczone, z realizacją tego podpunktu chyba będzie trudniej, bo to też się wiąże z zabezpieczeniami... <które w moim wykonaniu... kuleją lekko mówiąc>
Ogólnie jeszcze powinienem się zastanowić jakie obliczenia ma robić serwer a jakie klient, ale na to chyba jeszcze będzie czas :)
Ktoś* - Mniej więcej pamiętam kto ale nie piszę bo nie mam pewności (Nie chcę przypisać tego komuś innemu) ;).
Nie wiem czy w dobrym miejscu temat, ewentualnie mam pecha. |
|
DejaVu |
» 2014-01-13 21:20:07 1. Pisząc grę nie myśl o zabezpieczeniach - to jest błędne koło, które istotnie spowalnia rozwój projektu. 2. Gry wymagające dużej dynamiki stosują protokół UDP. 3. Nie ma dobrego, sprawdzonego rozwiązania w przypadku 'gier sieciowych' - chyba, że gotowe silniki typu Unity. 4. Rób wszystkie obliczenia po stronie serwera, a klient niech tylko renderuje scenę - moim zdaniem to istotnie uprości model gry. 5. Polecam najpierw poznać każdą potrzebną technologię po trochu, napisać proste aplikacje, przeanalizować na nich problemy, a później dopiero zabierać się za pisanie gry. 6. Komunikacja sieciowa to nie jest spacerek. |
|
ridic14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-01-13 22:26:28 No dobrze :D. Czas zacząć realizować punkt 5 biorąc pod uwagę pozostałe.
Myślę że chwilowo nic więcej wiedzieć mi nie trzeba więc, na razie to tyle. (Dzięki) |
|
« 1 » |