Pytanie o char*
Ostatnio zmodyfikowano 2014-01-23 02:05
misiu754 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Pytanie o char* » 2014-01-22 20:49:55 Witam, ponieważ jestem początkujący w temacie C++, prosiłbym o przystępną odpowiedź na pytanie (tak, żebym zrozumiał). Z tego co czytałem, wskaźnik jest typem do którego można przypisać adres innej zmiennej (tylko). Dlaczego więc jest dopuszczalna taka definicja
char* wsk = "asd";
"asd" nie jest chyba żadnym adresem. Dlaczego więc mogę taki ciąg przypisać do wskaźnika? Dlaczego, aby go wypisać muszę po prostu napisać
cout << wsk;
a nie, jak w przypadku innych wartości z użyciem operatora wyłuskania? Dlaczego nie jest w takim razie dopuszczalna taka definicja
int *wsk = 1; |
|
oputyk |
» 2014-01-22 20:55:03 char * = "abc" jest adresem, ponieważ to - "abc" jest w kodzie ASCII i może stanowić wartość liczbową. Jeśli napisałeś coś takiego - std::cout << wsk; zamiast std::cout <<* wsk; to oznacza, że na ekranie wypisze Ci adres tego wskaźnika, a nie tego na co on pokazuje. |
|
alixir |
» 2014-01-22 21:14:13 Ja to widzę trochę inaczej, ale nie wiem czy mam rację: Ogólnie zapis char * wsk = "asd"; jest niepoprawny. Prawidłowo powinno wyglądać to tak: const char * wsk = "asd"; . Wtedy kompilator traktuje podany napis jako stały literał, zapisując go do pamięci i zwracając adres. Natomiast cout jest skonstruowany inaczej dla różnych typów, i w tym przypadku traktuje wsk jako tablicę znaków, a więc wypisuje na ekran wszystkie znaki od podanego adresu aż do wystąpienia znaku \0, który na pewno pojawi się gdzieś w pamięci. |
|
pekfos |
» 2014-01-22 21:41:26 Wtedy kompilator traktuje podany napis jako stały literał |
I tak potraktuje. aż do wystąpienia znaku \0, który na pewno pojawi się gdzieś w pamięci. |