[SFML] wierzchołek obiektu po obrocie, jak go znaleźć ?
Ostatnio zmodyfikowano 2014-02-05 07:55
sajmon Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] wierzchołek obiektu po obrocie, jak go znaleźć ? » 2014-02-04 23:53:58 Witam. mam w grze obracający się samolocik, który strzela ze środka obrotu, a chciałbym aby strzelał z wierzchołka. Tylko nie mam zupełnie pomysłu jak wyznaczyć pozycję takiego wierzchołka :C rysunek Chciałbym dotrzeć jakoś to współrzędnych tego żółtego punkciku. Na obrazku chyba zaznaczyłem wszystkie wiadome. Czy da się coś z tego wykombinować ? (to czerwone to GlobalBounds) |
|
alixir |
» 2014-02-05 07:55:41 Nie znam się na SFML, ale tu chyba bardziej chodzi o czystą matematykę. Skoro masz współrzędne środka, oraz odległość w linii prostej do "działka" (załóżmy że to twoje 1/2w, choć mogę się tu mylić, bo nie wiem co to GlobalBounds) to obliczenia są banalnie proste. Punkt ten porusza się po okręgu względem punktu środkowego o promieniu R (1/2w) Stąd też przesunięcie tego punktu wynosi: x = R * sin(alfa) y = R * cos(alfa) , gdzie alfa to kąt całkowity (od neutralnej pozycji), a nie jak pokazano na rysunku. Np jeśli statek w pozycji 0 strzela w prawą stronę to na powyższym rysunku alfa ~ 225
|
|
« 1 » |