[C++] Pytanie o szybkość wskaźników (zmienne na stercie i stosie)
Ostatnio zmodyfikowano 2014-02-18 23:16
domin568 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] Pytanie o szybkość wskaźników (zmienne na stercie i stosie) » 2014-02-18 21:01:45 Witam, przygotowywuję się do konkursu informatycznego. I mam takie pytanie : Która wersja stworzenia zmiennej jest szybsza ? int * wsk = new int; * wsk = 10;
czy I którą bardziej warto wykorzystywać na konkursach ? |
|
DejaVu |
» 2014-02-18 22:00:24 Alokacja pamięci na stercie jest kosztowna czasowo. |
|
domin568 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-02-18 22:35:35 alokacja pamięci na stercie (stosie ? ) czyli alokacja dynamiczna ? |
|
DejaVu |
» 2014-02-18 23:16:05 Sterta i stos to dwie różne rzeczy.
Sterta = 'pamięć dynamiczna' = malloc/free/new/delete itp = 2GB dostępnej pamięci dla 32-bitowych procesów (zarządzaniem tej pamięci zajmuje się system operacyjny, który 'wydaje' na życzenie aplikacji określoną ilość pamięci).
Stos = automatyczne przydzielanie pamięci na zmienną = zmienne tworzone w locie = kilka MB dostępnej pamięci, które 'alokuje' aplikacja w chwili jej uruchomienia (tym fragmentem pamięci zarządza aplikacja na zasadzie działania stosu i stąd też się wywodzi ta nazwa). |
|
« 1 » |