Zagnieżdżanie pętli - dziwna zmiana wartości zmiennej.
Ostatnio zmodyfikowano 2014-02-26 17:06
KicuSsj Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Zagnieżdżanie pętli - dziwna zmiana wartości zmiennej. » 2014-02-26 14:08:38 Przymierzając się do zadania z Toto Lotkiem spróbowałem napisać próbny program zawierający zagnieżdżone pętle. Program jest nie skończony ale już na tym etapie napotkałem coś dla niezrozumiałego. int main() { int slots[ 2 ]; int counter = 0; for( int i = 1; i <= 3; i++ ) { slots[ 0 ] = i; for( int j = 1; j <= 3; j++ ) { if( j != i ) slots[ 1 ] = j; else continue; for( int k = 1; k <= 3; k++ ) { if( k != j && k != i ) slots[ 2 ] = k; else continue; cout << slots[ 0 ] << slots[ 1 ] << slots[ 2 ] << endl; } } } cout << counter; }
Nie rozumiem dlaczego w tak napisanym kodzie zmienna counter przyjmuje wartość "1" przy wypisywaniu na ekran. Przecież nadałem jej przy inicjalizacji wartość "0" a później nigdzie już nie występowała w kodzie 0_o. |
|
KicuSsj Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-02-26 17:06:44 Wyszedłem poza zakres tablicy. Temat zamykam. |
|
« 1 » |