[C++] Problem z zapisaniem zmiennych po pliku.
Ostatnio zmodyfikowano 2014-05-07 10:08
Acarin1995 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-02-28 22:55:54 Wcześnie używałem twojego toku myślenia lecz wtedy miałe problem tego typu: mam trzy klasy Przedmiot jest klasa glowna, Bron dziedziczy z klasy przedmiot, tak samo pancerz. Jak zrobic by przy wskazywaniu np. na obiekt pancerz z vectora vector < Przedmiot *> plecak; Nie wyskakiwal blad typu: [Error] invalid conversion from 'CPrzedmiot*' to 'CBron*' [-fpermissive]'. Wskaźnik wygląda tak CBron * p_bron; A wskazanie tak |
|
WaxerPL |
» 2014-03-01 08:53:49 Po pierwsze to vector powinien wyglądać vector <CPrzedmiot*> plecak. A wiesz czemu jest błąd? Ponieważ próbujesz przypisać obiekty CBron do typu CPrzedmiot; Możesz zrobić taki "trik" CPrzedmiot *cBron = new CBron();
Ten wskaźnik będzie miał typ klasy bazowej ale będzie wskazywał na klasę pochodną. I wtedy cBron możesz spokojnie przekazać do vectora.
|
|
Acarin1995 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-03-01 21:48:49 Umieściłem te twoje triki w Klasie CPostac lecz to nic nie dało wyświetlało się że klasa CPrzedmiot nie posiada zmiennej "atakMin"... Albo coś źle robie albo nwm... Pokaż najlepiej to na moim kodzie. |
|
WaxerPL |
» 2014-03-02 20:17:28 Nie prościej będzie gdy pominiesz podziały na broń itp. i po prostu zrobisz przedmioty, np pancerz dasz 0 ataku, a na mieczu 0 punktów pancerza? class CPostac : public Istota { public: CPostac(); int sila; int wytrzymalosc; int zrecznosc; bool plec; string nazwaPlci; //Rozgrywka int nowaGra(); int wczytajGre(); int zapiszGre(); //Ekwipunek vector < CPrzedmiot *> plecak; CPrzedmiot * p_bron = new CPrzedmiot("miecz", 20, 30, 0, 1, 300); CPrzedmiot * p_napiersnik new CPrzedmiot("napiersnikSmoka", 0, 0, 40, 4, 500); CPrzedmiot * p_helm; // Analogicznie tutaj CPrzedmiot * p_spodnie; int zapchajEkwipunek(); int wyswietlEkwipunek(); int wyrzucPrzedmiot(); int zalozPrzedmiot(); int t_wytrzymalosc(); };
class CPrzedmiot { public: Cprzedmiot(string nazw, int amin, int amax, int pp, int t, int war); string nazwa; virtual int atakMin = 0; virtual int atakMax = 0; virtual int punktyPancerza = 0; int typ; // TYPY 1 BRON GLOWNA, 2 TARCZA, BRON POBOCZNA, 3 HELM, 4 NAPIERSNIK, 5 NOGI, 6 STOPY int wartosc; };
|
|
Acarin1995 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-05-07 10:08:01 Dzięki o wiele łatwiej. A czy mógłym zapytać jak zrobić by dane o przedmiotach pobrać z plku np. txt i zapisywać w save odnośnik coś w rodzaju id przedmiotu jak i w sklepie zamiast tworzyć nowy obiekt? |
|
1 « 2 » |