Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++] Problem z zapisaniem zmiennych po pliku.

Ostatnio zmodyfikowano 2014-05-07 10:08
Autor Wiadomość
Acarin1995
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-02-28 22:55:54
Wcześnie używałem twojego toku myślenia lecz wtedy miałe problem tego typu: mam trzy klasy Przedmiot jest klasa glowna, Bron dziedziczy z klasy przedmiot, tak samo pancerz. Jak zrobic by przy wskazywaniu np. na obiekt pancerz z vectora
vector < Przedmiot *> plecak;
 Nie wyskakiwal blad typu: [Error] invalid conversion from 'CPrzedmiot*' to 'CBron*' [-fpermissive]'. Wskaźnik wygląda tak
CBron * p_bron;
 A wskazanie tak
C/C++
* p_bron = plecak[ i ]; //i to numer wybranego slotu[/cpp].
P-105434
WaxerPL
» 2014-03-01 08:53:49
Po pierwsze to vector powinien wyglądać vector <CPrzedmiot*> plecak.
A wiesz czemu jest błąd?
Ponieważ próbujesz przypisać obiekty CBron do typu CPrzedmiot;
Możesz zrobić taki "trik"
CPrzedmiot *cBron = new CBron();

Ten wskaźnik będzie miał typ klasy bazowej  ale będzie wskazywał na klasę pochodną.
I wtedy cBron możesz spokojnie przekazać do vectora.
P-105435
Acarin1995
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-03-01 21:48:49
Umieściłem te twoje triki w Klasie CPostac lecz to nic nie dało wyświetlało się że klasa CPrzedmiot nie posiada zmiennej "atakMin"... Albo coś źle robie albo nwm... Pokaż najlepiej to na moim kodzie.
P-105470
WaxerPL
» 2014-03-02 20:17:28
Nie prościej będzie gdy pominiesz podziały na broń itp. i po prostu zrobisz przedmioty, np pancerz dasz 0 ataku, a na mieczu 0 punktów pancerza?


class CPostac
    : public Istota
{
public:
    CPostac();
    int sila;
    int wytrzymalosc;
    int zrecznosc;
    bool plec;
    string nazwaPlci;
    //Rozgrywka
    int nowaGra();
    int wczytajGre();
    int zapiszGre();
    //Ekwipunek
    vector < CPrzedmiot *> plecak;
    CPrzedmiot * p_bron = new CPrzedmiot("miecz", 20, 30, 0, 1, 300);
    CPrzedmiot * p_napiersnik new CPrzedmiot("napiersnikSmoka", 0, 0, 40, 4, 500);
    CPrzedmiot * p_helm; // Analogicznie tutaj
    CPrzedmiot * p_spodnie;
    int zapchajEkwipunek();
    int wyswietlEkwipunek();
    int wyrzucPrzedmiot();
    int zalozPrzedmiot();
    int t_wytrzymalosc();
   
};

class CPrzedmiot
{
public:
    Cprzedmiot(string nazw, int amin, int amax, int pp, int t, int war);
string nazwa;
   virtual int atakMin = 0;
   virtual int atakMax = 0;
   virtual int punktyPancerza = 0;
    int typ; // TYPY 1 BRON GLOWNA, 2 TARCZA, BRON POBOCZNA, 3 HELM, 4 NAPIERSNIK, 5 NOGI, 6 STOPY
    int wartosc;
   
};
P-105527
Acarin1995
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-05-07 10:08:01
Dzięki o wiele łatwiej. A czy mógłym zapytać jak zrobić by dane o przedmiotach pobrać z plku np. txt i zapisywać w save odnośnik coś w rodzaju id przedmiotu jak i w sklepie zamiast tworzyć nowy obiekt?
P-109413
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2