Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Wybór silnika fizycznego z SFML

Ostatnio zmodyfikowano 2014-03-06 22:28
Autor Wiadomość
Haaldor
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Wybór silnika fizycznego z SFML
» 2014-03-05 21:09:49
Witam!

Poszukuję biblioteki, a dokładniej mało ograniczającego, lecz prostego w użyciu silnika fizycznego (wiem, że to sprzeczności, ale chodzi mi o kompromis, tak jak np. SFML łączy prostotę i swobodę działania). Próbowałem napisać już parę gierek w SFML (oczywiście takich najprostszych), ale interesuje mnie wprowadzenie troszkę realizmu do nich. Nie mogę powiedzieć, że umiem C++ czy SFML - przebyłem kursy na tej stronie (i w przypadku c++ na innych również), lecz jedynie "liznąłem" trochę wiedzy z tych tematów. Teraz próbuję się samemu douczyć i zdobyć doświadczenie.

No cóż, wiem, że wiele osób zachwyca się silnikiem Box2D, jednak jestem co do niego dość sceptyczny. Oczekuję, żebym mógł zrobić w mojej grze:

 - łańcuch (porusza się swobodnie, jak w prawdziwym życiu. w przypadku natrafienia na ścianę/ sufit gdy się rozchwieje zatrzymuje się lub zawija, czyli tak jak w prawdziwym życiu)
 - coś łatwiejszego: jeśli postać podczas skoku uderzy w sufit, odbija się upadając do tyłu lub przodu (w zależności w którą stronę się porusza). O ile wyczytałem o box2d, musiałbym jakoś dołożyć mu siłę itd, a kolizję box wykonuje sam, bez naszej ingerencji - nie mamy więc nic do gadania
 - no i coś trudnego, mianowicie zamiast jednego obrazu dla postaci używać osobno poruszających się, lecz połączonych części ciała (stopa, goleń, udo, tułów, dłonie, przedramiona, ramiona i głowa), dzięki czemu już w kodzie programu mogę ustawić animacje zamiast używać kolejnych rysunków dla wszystkiego.
 - I jeszcze pole widzenia - widzimy tylko to, co "widzi" nasza postać - jeśli pomiędzy np. ruchomym obiektem a naszą postacią jest skała, jakaś półka czy cokolwiek stałego, nie widzimy go.

Wiem, że to wszystko brzmi bardzo dziwnie, lecz chciałbym taką gierkę zrobić.

No więc, jakieś polecane biblioteki, porady, cokolwiek? Od razu przepraszam, jeśli kogoś razi moja niewiedza czy cokolwiek: jestem całkowitym samoukiem uczącym się z kursów takich jak na tej stronie.
P-105696
MrPoxipol
» 2014-03-05 21:15:46
Raczej nie znajdziesz czegoś dla 2D lepszego od Boxa. A jak już tak chcesz wszystko kontrolować to napisz swój silnik.
P-105701
m4tx
» 2014-03-06 17:12:16
1. Keywords: hinges, joints
3. Animacje szkieletowe? Ragdolle? (które de facto są tak naprawdę tym co napisałem wyżej - hinges i joints...)
4. Jesteś pewien, że to będzie w ogóle działać dobrze w grze 2D? bo jeśli dobrze rozumiem, to to będzie działać o tyle kijowo, że wszystko, co nie jest podłożem, będzie po prostu czarne...
P-105749
DejaVu
» 2014-03-06 18:30:57
Zanim będziesz w stanie zrealizować te animacje szkieletowe w sensowny sposób (pomijając fizykę) to zapewne minie co najmniej pół roku przy Twoim obecnym poziomie wiedzy. Sądzę też, że masz jakąś wizję jak 'fajnie' zrobić grę, ale nie zetknąłeś się z żadnym z problemów w rzeczywistości i nie próbowałeś go samodzielnie rozwiązać. Proponuję Ci użyć Unity 3D jak już chcesz robić jakąś produkcję, aniżeli babrać się w C++, bo w C++ to nawet w rok nie zrobisz niczego sensownego bez sporego doświadczenia (mam tu na myśli obsługę fizyki i animacje szkieletowe na które oddziałuje fizyka).
P-105758
Haaldor
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-03-06 20:44:59
Dobrze więc... Na unity3D zerknąłem i prawdopodobnie pobawię się tym więcej kiedyś, jednak jestem dziwną osobą lubiącą utrudniać sobie życie wyzwaniami i wszystkim innym, więc spróbuję swoich sił w box2D (tak, mimo, że nie mam szans zrobić raczej nic porządnego).

No więc tu pojawia się pytanie, a raczej prośba z pomącą w instalacji box2D:
Pobrałem najnowszą wersję - i co dalej? Próbowałem instalować za pomocą tego CMake (który w instrukcji proponują do instalacji box2D dla Microsoft Visual Studio), ale wywala błędy, że brakuje mu "libiconv-2.dll". Próbowałem szukać już porad u wujka google, ale nie znalazłem rozwiązania problemu.
Używam Code::Blocks (MINGW + TDM), mam windows 7.
P-105772
MrPoxipol
» 2014-03-06 21:54:31
W artykułach masz opis jak dodawać biblioteki.

PS Ja bym polecił Ci Unity3D (świetny silnik) zamiast C++ i Box'a. Straszne kombinacje.
P-105779
DejaVu
» 2014-03-06 22:28:06
Box2D kompiluje się bezproblemowo, a poza tym skoro lubisz wyzwania to jednym z nich jest właśnie walka z kompilacją bibliotek i projektu, który ich będzie używał :) Anyway temat zamykam, bo został chyba już wyczerpany.
P-105783
« 1 »
  Strona 1 z 1