Zabawy z gwiazdkami petle
Ostatnio zmodyfikowano 2009-09-28 18:04
szkuner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Zabawy z gwiazdkami petle » 2009-09-27 23:09:31 Chce sobie wyswietlić coś takiego: * ** *** **** ***** uzytkownik ma być zapytany u liczbe wierszy wyswietlających I tu moje pytanie jakie są podstawy do tego typu zadan. Najlepszy byłby chyba for bo ma ograniczenia ale prosze o podpowiedz jak sie dotego zabrac jaki punkt odniesienia dobrać żeby wyszło i jak zawsze nie chce gotowizny bo sie nic nie naucze. |
|
DejaVu |
» 2009-09-27 23:25:10 1. jedna pętla to ile ma wierszy wyświetlić 2. druga pętla to ile ma gwiazdek wyświetlać na wiersz 3. później korygujesz pozycję na której są wyświetlane gwiazdki w zależności od wiersza |
|
szkuner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-09-27 23:42:41 A znak gwiazdki jako cout<<"*"; to gdzie daje po pierwszej petli |
|
DejaVu |
» 2009-09-28 00:00:29 Chciałeś podpowiedź, a nie rozwiązanie... pomyśl więc lub poeksperymentuj ;) |
|
szkuner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-09-28 00:09:14 Narazie tyle wydedukowałem teraz chce zrobić żeby w drugą strone się odwróciło i załatwione. #include <iostream>
using namespace std; int rows; int t; int main() { cout << "Podaj liczbe wierszy:\n"; cin >> rows; cout << endl; for( int i = rows; i >= 1; i-- ) { cout << " " << endl; for( int b = rows; b >= i; b-- ) cout << "*"; } return 0; }
|
|
malan |
» 2009-09-28 15:48:44 "Szukajcie a znajdziecie..." |
|
szkuner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-09-28 18:04:24 pukajcie a bedzie wam otworzone :) |
|
« 1 » |