Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

"Przesłanie" struktury do funkcji.

Ostatnio zmodyfikowano 2014-03-10 23:11
Autor Wiadomość
The_Game
Temat założony przez niniejszego użytkownika
"Przesłanie" struktury do funkcji.
» 2014-03-10 20:22:20
Witam!
Mam problem z programem dodającym ułamki. Licznik i mianownik jest zapisany w strukturze, które mają być użyte w funkcji. Problem w tym, że nie mogę ich "przesłać" do funkcji. Nie wiem w jaki sposób to zrobić. Bardzo proszę o jakieś rady. Pozdrawiam.

C/C++
#include <iostream>
#include<fstream>
#include <string>
#include <vector>
using namespace std;

struct Ulamek
{
    int l;
    int m;
};

Ulamek DodU( int a, int b )
{
    Ulamek a, b;
    return(( a.l * b.m ) +( a.m * b.l ) ) /( a.m * b.m );
}


int main()
{
    int wynik;
    Ulamek x, y;
    cout << "podaj licznik i mianownik l1\n";
    cin >> x.l >> x.m;
    cout << "podaj licznik i mianownik l2\n";
    cin >> y.l >> y.m;
    wynik = DodU( x, y );
    cout << wynik;
   
}
P-106048
SeaMonster131
» 2014-03-10 20:28:33
C/C++
int DodU( Ulamek a, Ulamek b ) { }
I wtedy z tej funkcji wywal
Ulamek a, b;
.
P-106050
michal11
» 2014-03-10 20:45:03
Ja bym przesyłał przez referencję
int DodU( const Ulamek & a, const Ulamek & b ) { }

btw. Skompilował ci się w ogóle ten kod ?
P-106051
The_Game
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-03-10 22:37:41
Dziękuję bardzo za pomoc, pomogło :).
Michal11 nie, wyskakiwał error o jakimś cieniu argumentu czy jakoś tak :D.
Teraz pojawił się kolejny problemik. Otóż muszę napisać kolejną funkcję, która będzie wyświetlać wynik w postaci ułamka zwykłego a nie normalnie (np. zamiast 1 ma pokazać 1/1). Kompletnie nie mam wizji ani pomysłu jak miałoby to wyglądać :/. Mógłbym prosić o jakieś w miarę jasne wskazówki?
P-106081
00Andre
» 2014-03-10 23:11:31
napisz funkcje wypisujacą dwie liczby jako ułamek np.
C/C++
void ulamek( int mianownik, int licznik )
{
    cout << licznik << endl;
    cout << "---" << endl; // Możesz potem ustawić opcje która by sama określała rozmiar kreski ułamkowej
    cout << mianownik;
   
    // potem możesz po przez gotoxy wracać do pierwszej linijki i pisać dalej
}

Albo robisz tablice string o rozmiarze 3. [0] - Licznik, [1] - kreska, [2] - Mianownik.
Potem tylko dodawać do odpowiednich elmentów tablicy
C/C++
string tablica[ 3 ];

// Musisz na string przerobić liczby w int
tablica[ 0 ] += "4";
tablica[ 1 ] += "-";
tablica[ 2 ] += "6";
P-106083
« 1 »
  Strona 1 z 1