"Przesłanie" struktury do funkcji.
Ostatnio zmodyfikowano 2014-03-10 23:11
The_Game Temat założony przez niniejszego użytkownika |
"Przesłanie" struktury do funkcji. » 2014-03-10 20:22:20 Witam! Mam problem z programem dodającym ułamki. Licznik i mianownik jest zapisany w strukturze, które mają być użyte w funkcji. Problem w tym, że nie mogę ich "przesłać" do funkcji. Nie wiem w jaki sposób to zrobić. Bardzo proszę o jakieś rady. Pozdrawiam. #include <iostream> #include<fstream> #include <string> #include <vector> using namespace std;
struct Ulamek { int l; int m; };
Ulamek DodU( int a, int b ) { Ulamek a, b; return(( a.l * b.m ) +( a.m * b.l ) ) /( a.m * b.m ); }
int main() { int wynik; Ulamek x, y; cout << "podaj licznik i mianownik l1\n"; cin >> x.l >> x.m; cout << "podaj licznik i mianownik l2\n"; cin >> y.l >> y.m; wynik = DodU( x, y ); cout << wynik; }
|
|
SeaMonster131 |
» 2014-03-10 20:28:33 int DodU( Ulamek a, Ulamek b ) { }
I wtedy z tej funkcji wywal Ulamek a, b; . |
|
michal11 |
» 2014-03-10 20:45:03 Ja bym przesyłał przez referencję int DodU( const Ulamek & a, const Ulamek & b ) { } btw. Skompilował ci się w ogóle ten kod ? |
|
The_Game Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-03-10 22:37:41 Dziękuję bardzo za pomoc, pomogło :). Michal11 nie, wyskakiwał error o jakimś cieniu argumentu czy jakoś tak :D. Teraz pojawił się kolejny problemik. Otóż muszę napisać kolejną funkcję, która będzie wyświetlać wynik w postaci ułamka zwykłego a nie normalnie (np. zamiast 1 ma pokazać 1/1). Kompletnie nie mam wizji ani pomysłu jak miałoby to wyglądać :/. Mógłbym prosić o jakieś w miarę jasne wskazówki? |
|
00Andre |
» 2014-03-10 23:11:31 napisz funkcje wypisujacą dwie liczby jako ułamek np. void ulamek( int mianownik, int licznik ) { cout << licznik << endl; cout << "---" << endl; cout << mianownik; }
Albo robisz tablice string o rozmiarze 3. [0] - Licznik, [1] - kreska, [2] - Mianownik. Potem tylko dodawać do odpowiednich elmentów tablicy string tablica[ 3 ];
tablica[ 0 ] += "4"; tablica[ 1 ] += "-"; tablica[ 2 ] += "6";
|
|
« 1 » |