Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML] Słaba jakość sprite przy przesuwaniu View.

Ostatnio zmodyfikowano 2014-03-17 15:31
Autor Wiadomość
OczkoSX
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML] Słaba jakość sprite przy przesuwaniu View.
» 2014-03-16 19:34:32
Witam! Mam viewa, który podąża za graczem. Niestety Sprite'y po których się porusza, podczas gdy przesuwam widok się rozmazują co niezaciekawie wygląda. Jest na to jakiś sposób? Próbowałem ustawić na texturze setSmooth(false), ale to nic nie dało.
P-106575
MrPoxipol
» 2014-03-16 20:28:05
Pokaż kod i przydałby się też screen.
PS smooth jest defaultowo wyłączony.
P-106579
OczkoSX
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-03-16 21:05:25
Wiem że jest wyłączony defaultowo ale chciałem się upewnić.Kod masz w tym temacie: http://cpp0x.pl/forum/temat/​?id=14923.
Gdy nie poruszam: http://screenshooter.net​/4771684/asipprj, gdy poruszam za kwadratem są leciutkie smugi na krawędziach, sprite robią się ciut ciemniejsze i się rozmazują. Nie mogę tego zaprezentować ss ponieważ nic nie widac oczywiście, a na film mi teraz net nie pozwala. Jakby co zawsze można ten kod skompilować u siebie.
P-106588
Wrzud
» 2014-03-16 21:11:59
Przesuwaj o liczbę całkowitą i sprawdź jakie nasz odświeżanie ekranu w appce.
P-106589
OczkoSX
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-03-16 21:27:59
Mam limit FPS 60 (Vertical Synch). Jak sprawdzić odświeżanei ekranu ? Możliwe że to będzie właśnie winne. Przesuwanie widoku chyba nie jest złe gdyż przesuwa się płynnie

PS. Częstotliwość odświeżania ekranu nie jest przypadkiem równa ilości FPS?...
Coś dzisiaj nie kontaktuję...
P-106593
PsichiX
» 2014-03-17 11:11:10
jest to efekt uboczny działania interpolacji liniowej pixeli przy pozycjach ułamkowych względem pozycji widoku - tak jak kolega wyżej napisał: o ile sprajty zawsze mają pozycje całkowite, to ustawiając pozycje view, zaokraglaj x i y do najblizszej wartosci calkowitej, wtedy pozbedziesz sie tego efektu ubocznego :)
EDIT: zawsze także możesz wyłączyć interpolacje dla tekstury sprajta.
P-106617
OczkoSX
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-03-17 15:31:31
Nie wiem co się stało, ale dizsiaj działa jakby trochę lepiej. View jest ustawiony że zawsze pokazuje na srodek postaci, a postać przesuwam po liczbach całkowitych więc View też musi... Dzisiaj tak nie smuży ale troszkę mapa się staje ciemniejsza jak przemieszczam postac

// Rozwiązane
P-106632
« 1 »
  Strona 1 z 1