Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Wyszukiwanie najkrótszej drogi w świecie 2D

Ostatnio zmodyfikowano 2014-04-03 07:38
Autor Wiadomość
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Wyszukiwanie najkrótszej drogi w świecie 2D
» 2014-03-30 20:26:39
Najpierw malutki obrazek:
Zobrazowanie problemu
Zobrazowanie problemu
Widzicie tutaj mały przykładzik. Chodzi o to że algorytm dijkstry lub A* nie znajdzie drogi bo będzie szukał tylko od start.x/start.y do meta.x/meta.y a reszty kafelków nie będzie widział chociaż można znaleźć drogę. Jakbyście takie coś ogarnęli? Można rozszerzać mapę ale to troche jest takie bez sensu bo przy oznaczaniu konkretnymi numerami konkretnych pól trzeba będzie rozszerzać mapę co zabierze ogromną ilość pamięci.
P-107492
SeaMonster131
» 2014-03-30 20:42:38
<< głupoty ;) >>
P-107493
dambo
» 2014-03-30 20:45:40
w przypadku robotów, które przeszukują labirynt stosuje się metodę tzn "wlewania wody" tam są uwzględnione wszystkie ściany itp, poczytaj o tym
P-107494
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-03-30 20:56:06
Wpadłem na pomysł by od razu stworzyć mape o początku pozGracza.x-maxOdlg/pozGracza.y-maxOdlg do pozGracza.x+maxOdlg/pozGracza.y+maxOdlg. Wtedy nie by to jakoś działało. Poczytam o tym wlewaniu wody.
P-107495
DejaVu
» 2014-03-30 21:07:50
Przecież A* właśnie służy do tego, aby znaleźć najkrótszą drogę jeżeli droga istnieje :) Zapewne coś źle zaimplementowałeś.

http://www.unit1.pl/349,txt
P-107496
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-03-30 22:21:14
Tak, tylko nie zamierzam tworzyć tablicy o wielkości całej mapy bo to się będzie mijać z celem. Dla każdego wyszukania drogi będę musiał tworzyć tablice o wielkości ok. 10MB. To jest bez sensu.
P-107500
pekfos
» 2014-03-30 22:30:00
To twórz raz i używaj jednej tablicy. 10 MB to nie jest dużo. Optymalizacji szukaj gdzie indziej, bo już sam pomysł na szukanie takiej drogi jest bez sensu.
P-107501
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-03-31 07:43:48
To twórz raz i używaj jednej tablicy.
Wpadłem na pomysł by od razu stworzyć mape o początku pozGracza.x-maxOdlg/pozGracza.y-maxOdlg do pozGracza.x+maxOdlg/pozGracza.y+maxOdlg.
P-107508
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona