Lot kierunkowy wg. kąta
Ostatnio zmodyfikowano 2014-04-01 17:08
colorgreen19 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Lot kierunkowy wg. kąta » 2014-03-31 21:46:03 Szukam, nie widzem, męcze, patrze, nie rozumiem... mam takie cos Arrows[ i ].shape.move( cos( Arrows[ i ].angle ) * Arrows[ i ].velocity * elapsed.asSeconds(), sin( Arrows[ i ].angle ) * Arrows[ i ].velocity * elapsed.asSeconds() ); i teoretycznie strzała powinna leciec pod obliczonym wczesniej katem (kąt dobrze jest liczony), (wiadomo co robie, chodzi o stosunek przyrostu współrzędnych x i y do siebie) no i to raz działa (w przyblizeniu wypuszcza strzałe), raz zupełnie na odwrót, a raz jakoś tak pod kątem 90 stopni. Są na to jakies inne, ustalowane wzory czy musze jakoś te funkcje trygonometryczne "ogranąć" dla siebie? jesli tak to prosze o jakieś wskazówki |
|
waxx |
» 2014-03-31 21:48:29 http://pl.wikipedia.org/wiki/Rzut_uko%C5%9Bny |
|
colorgreen19 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-03-31 21:57:55 nie chodzi mi o rzut ukośny. Strzała ma leciec prosto, niebaczac na fizyke. tylko ze ma leciec np, pod katem 30 stopni, 78 stopni, 246 stopni itd... |
|
alixir |
» 2014-03-31 22:14:01 Może zupełnie nie na temat, ale kąty masz w radianach? |
|
waxx |
» 2014-03-31 22:14:30 no to masz dobry wzor, moze kat zle podajesz/odwrocone osie czy coś. pokombinuj bo mialem takie sytuacje ze musialem odjac pi, albo odwrocic znak itp |
|
colorgreen19 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-03-31 22:47:20 kąty mam w int od 0 do 360 EDIT: od -180 do 180 |
|
waxx |
» 2014-03-31 23:30:17 do funkcji tych potrzeba raczej katu w radianach PI * kat_w_stopniach / 180 |
|
colorgreen19 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-04-01 17:08:58 ok, działa, dzięki za pomoc |
|
« 1 » |