Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++] Liczby pierwsze

Ostatnio zmodyfikowano 2014-04-15 17:28
Autor Wiadomość
mati1995g
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++] Liczby pierwsze
» 2014-04-10 21:10:48
Witam!
W szkole dostałem zadanie napisania programu do sprawdzenia czy liczba jest liczbą pierwszą, ale mój nauczyciel powiedział, że muszę poprawić program bo jest źle napisany i mam mu przynieść do oceny jak poprawie. Więc od razu mówię,że jestem kompletnym amatorem, program napisałem w 5min i myślałem, że tak powinno być, więc proszę o ewentualnie wskazówki co powinienem poprawić ( nauczyciel mówi co jest źle dopiero po ocenie :p). Z góry dziękuje za pomoc.

C/C++
#include <iostream>


#include <cstdlib>


using namespace std;
int main( int argc, char * argv[] ) {
    int x = 0;
    float wynik = 0;
    int z = 0;
    cout << "Podaj liczbe:  ";
    cin >> x;
    for( int i = 1; i < x + 1; i++ ) {
        wynik = x % i;
        if( wynik == 0 ) z = z + 1;
       
    }
    cout << endl;
    cout << "Liczba dzielnikow:  " << z << endl << endl;
    if( z == 2 ) cout << "To jest liczba pierwsza !!!" << endl << endl;
   
    system( "pause" );
    return 0;
}
P-108020
michal11
» 2014-04-10 23:29:25
1. Spróbuj lepiej formatować kod, przede wszystkim dawać więcej enterów wtedy wygodniej się to czyta.
2. Spróbuj inaczej nazywać zmienne, bo jak widzę
z = z + 1
 (co nawiasem mówiąc powinno wyglądać tak:
++z
) to muszę się domyślać i sprawdzać co to oznacza.
3. Nie używaj float tylko double, no chyba, że musisz.
4. W ogóle zmienna wynik nie jest potrzebna wystarczy
if( x % i == 0 )
.
5. W pętli
i < x + 1
 zamienił bym na
i <= x

Ciężko coś tutaj namieszać bo to jest dość prosty algorytm, i wydaje mi się, że twój nauczyciel miał właśnie zastrzeżenia dotyczące formy i ogólnych praktyk(czyli to co wypunktowałem).
P-108027
bombatom69
» 2014-04-11 03:54:21
Pomijając dziwny kod, masz błędy merytoryczne.