Koszt pamięci w definiowaniu funkcji
Ostatnio zmodyfikowano 2009-10-10 21:19
eBbi Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Koszt pamięci w definiowaniu funkcji » 2009-10-10 15:37:38 witam ponownie. czy wie może ktoś ile pamięci kosztuje zdefiniowanie pojedynczej funkcji u używanie jej?. Np jak piszę grę i potrzebuje do tego użyć tysięcy funkcji. czy pobór pamięci nie będzie za duży? |
|
Elaine |
» 2009-10-10 15:45:01 Funkcja zajmuje w pamięci tyle, ile zajmuje jej kod po skompilowaniu. To z kolei jest zależne od kompilatora, architektury i tym podobnych (i oczywiście od długości kodu funkcji). Użycie funkcji to natomiast zwykle jedna instrukcja (ew. tyle, ile wywoływana funkcja ma instrukcji w przypadku wyinline'owania funkcji przez kompilator). Ale nie martw się o objętość kodu - to jest małe piwo przy danych, na których ten kod będzie operować. |
|
DejaVu |
» 2009-10-10 21:19:01 Przyjmij, że narzut to maksymalnie 8 bajtów, czyli 8*100000 funkcji = 782KB. Tak jak napisał przedmówca - tym się nie masz co martwić. Generalnie cały Twój program po skompilowaniu będzie zajmował mniej niż 10MB, a dane być może będą szły w GB i będziesz musiał się nimi martwić jak z nich wszystkich korzystać :) |
|
« 1 » |