Witam.
Ostatnio sobie sprawiłem do deva Allegro5 i TYLKO narzekać nie mam pojęcia, czy źle coś dodałem, czy co, bo dobrze się wszystko kompiluje, ale całkowicie nie robi tego co zapisałem, że ma zrobić...
1)Wcześniej pisałem tu na forum(brak odp...) czy można coś poradzić na błędnie wyświetlające się kolory. Bo biorę, dajmy na to:
al_map_rgb( 0, 0, 0 )
i otrzymuję ciemnoniebieski...(coś jakby pierwszy argument od koloru nie działał, a pozostałe wariowały)
2)Dodaję sobie prymitywy, tworzę zmienne na współrzędne, gdzie mają być wyrysowywane(np. dla środka okręgu) wstawiam i obojętnie co by było w tych zmiennych to traktuje mi je jako ZERO, lub odmawia współpracy(nic zauważalnego nie zrobi)...
3)Kończy mi pętle while z warunkiem 1, tzn.
while( 1 ) {...}
, gdy w środku dam jakiś prymityw do wyrysowania...
4)I pewnie inne rzeczy, których jeszcze nie zauważyłem...
4.5) Jeszcze jak chcę odpalić .exe który powstaje po kompilacji to wyrzuca: nie mogę znaleźć allegro_monolith_coś_tam.dll
Jak sądzicie w czym może tkwić problem:
a) w komputerze?
b) w złej instalacji?
c) w złym dopasowaniu wersji kompilator, a biblioteka (na 90% pewny jestem że dobrze dobrałem)?
d) w samej bibliotece, lub devie?
Widzicie jakieś rozwiązanie? Podzielicie się nim?
Lub ewentualnie polecicie coś zamiennego co posiada:
-timery(podobny jak w allegro5 dający czas od włączenia programu, lub jakiś inny, lepszy pod względem stosowalności )
-prymitywy
-graficzne okno ze współrzędnymi xD
-obsługę klawiatury
-coś ala bitmapy z allegro5 (możliwość wczytania i używania obrazków w programie)
-jest do opanowania w ww kwestiach na poziomie bardzo podstawowym w ciągu powiedzmy dnia, bo muszę zrealizować szybko projekt
Znam z nazwy OpenGL i teraz go przejrzę(dokumentacja), a jeśli ktoś wie jak sobie z tym problemem powyższym poradzić bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuję.