ALLEGRO - sprawdzanie czy dzwiek jest odtwarzany
Ostatnio zmodyfikowano 2014-05-11 21:03
ggerek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
ALLEGRO - sprawdzanie czy dzwiek jest odtwarzany » 2014-05-11 19:58:42 Jest to mój pierwszy post na tym forum i mam nadzieje, że się będziemy dobrze rozumieć :P Piszę grę i napotkałem problem z dźwiękiem. Jak mogę sprawdzić czy muzyka/dźwięk jeszcze jest odtwarzana ? cos w tym stylu : if( muzyka nie gra && namierzyles na przycisk menu ) { play_sample( menustart.dzwiek, 30, 127, 1000, 0 ); }
EDIT: Wszystko co znalazłem w dokumentacji nie może być używane jako bool ;/ |
|
pekfos |
» 2014-05-11 20:09:06 Da się, ale nie dla sampli odpalanych przez play_sample(). Graj przez voice_start() i wtedy sprawdzasz przez voice_check(). Tu jednak jest znacznie więcej zachodu z odtwarzaniem, więc opakowanie tego w klasę może się bardzo przydać ;) |
|
ggerek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-05-11 20:37:56 Dzięki Pekfos :) Zmieniłem sobie wszystko na voice tylko, że z tego co wyczytałem to voice_check() zwraca czy aktualny dźwięk jest zaalokowany/przydzielony. Z tego co rozumiem to mógłbym tego użyć przed funkcją allocate_voice() , bo inaczej zawsze zwróci prawdę. Mam sytuacje gdzie już 2 dźwięki są przydzielone/zaalokowane i gdy skończy się jeden ma zacząć się drugi. |
|
ggerek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-05-11 21:03:18 Czasem nie mogę uwierzyć jak mogłem na to nie wpaść :D ROZWIAZANIE: if( mouse_x > 900 && mouse_x < 1390 && mouse_y > 50 && mouse_y < 220 ) { event.nstart = true; if( voice_get_position( 1 ) == - 1 ) { event.dzstart = true; } else event.dzstart = false; } else { event.nstart = false; }
To takie rozwiazanie z przykladowym kodem dla innych z tym problemem. |
|
« 1 » |