AI Sztuczna Inteligencja mobów, mapa kafelkowa 2d "z profilu"
Ostatnio zmodyfikowano 2014-05-14 21:19
colorgreen19 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
AI Sztuczna Inteligencja mobów, mapa kafelkowa 2d "z profilu" » 2014-05-14 20:44:41 Witam, zastanawiam się nad problemem poruszania się mobów w grze 2d z mapą kafelkową z profilu (jak w mario). Prosta sprawa gdy mob ma sie poruszac tam gdzie jest gracz czyli w prawo/lewo. Prosta sprawa gdy postać wejdzie w mały dołek i ma z niego wyskoczyć (jak jest kolizja z lewej, skacze w lewo i wychodzi). Ale co w przypadku, gdy mob ma wskoczyć na półkę? Zoobrazuje to na tym obrazku: zaczne od 1: Mob ma przeskoczyc jakąś przepaść (którą w jakiś sposób musi wykryć) a potem wskoczyc na półke (którą tez musi jakoś wykryć). 2: W tej wytuacji mob wyjdzie do góry bo postac jest z prawej (jak wspominałem na początku prosza się tym prostym systemem). Ale jakby gracz był z lewej to mob musi sie "cofnąć" żeby wyjść, wskoczyc wyżej i dopiero może iśc na lewo. Czy mam to zrobić na zasadzie funkcji, przyjmującej całą mapę (co byłoby dośc zosobożerne) i sprawdzać "kluczowe kafelki"? Szukałem i necie, rozwiązań nie znalazłem, dlatego zwracam sie tu po pomoc. |
|
00Andre |
» 2014-05-14 20:49:53 Obrazka nie widać |
|
colorgreen19 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-05-14 20:53:28 kliknij na niego, mi działa tu link: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4fe8b470e044b1d1.html |
|
00Andre |
» 2014-05-14 20:56:12 Już wszystko widzę |
|
GGG205 |
» 2014-05-14 21:19:41 Może to będzie uciążliwe, ale jakoś ci pomoże. Zrób dla potworka takie coś jak pole widzenia(taki trójkąt by pasował). Jeśli w tym polu widzenia nie ma bloku, a dalej są to on skacze czy coś takiego. Nie wiem czy to dobry pomysł, ale ja to właśnie tak widzę. |
|
« 1 » |