Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Pisanie edytora map

Ostatnio zmodyfikowano 2014-05-22 18:54
Autor Wiadomość
AvShad
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-05-19 15:14:27
Pojawił się kolejny problem z rozwiązaniem, które mi zaproponowaliście. Wszystko działa ładnie jeżeli kafle są równe ale jeżeli chce dodać np skrzynkę która jest większa niż kafel to mapa która rysuje się kaflowo zasłoni mi część tej skrzyni. Więc chyba jednak muszę obiekty większe od kafli zapisywać w drugiej tablicy.
C/C++
struct KAFLE
{
    int idkafla;
    int w_kafla_x;
    int w_kafla_y;
   
    bool physic;
   
    bool chest;
    int sloty[ 6 ];
    int itemID;
};
KAFLE mapa[ 100 ][ 100 ]; // tutaj przechowuje kafle itp
KAFLE obiekty[ 100 ][ 100 ]; // tutaj wyswietlane bede wszystkie obiekty oczywiscie wiem ze jezeli obiekty bedą za blisko to "schowają" się za siebie

Czy to jest dobre rozwiązanie?

P-110390
pekfos
» 2014-05-19 15:18:01
Czy to jest dobre rozwiązanie?
W żadnym wypadku. No chyba, że chcesz marnować tyle pamięci na tak małą mapę. Co najmniej 42 bajty (w praktyce koło 48 bajtów) na jeden kafel? To po prostu przesada.
P-110391
AvShad
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-05-19 15:26:51
Ale działa :D Wiem że mało optymalne. Mogę jeszcze zrobić tak że będę wszystko skalował żeby jednak było maksymalnie wielkości kafla albo mniejsze, bo inne rozwiązanie mi nie przychodzi do głowy.
P-110395
hincu
» 2014-05-19 20:34:37
http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=15472

korekte z pamiecia sam sobie ogarnij, mysle ze bedziesz wiedzial co i jak :v
P-110428
AvShad
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-05-19 20:51:04
Ok dzięki, ale nie jestem pewien czy będę to zmieniał w tym edytorze gdyż zmienił mi się kompletnie koncept gry. Będzie to strzelanka online top-down więc mapy nie będą za duże i tablica[100][100] stanowczo wystarczy. Zmiana konceptu bo grafika znalazłem na bardziej współczesny koncept :D
P-110430
hincu
» 2014-05-22 18:54:06
no dobra a jak masz zamiar robic mniejsze mapy z ta stala wartoscia mapy?, jak juz piszesz w c++ to pisz w c++ i uzywaj cos co latwo i szybko rozwieje wszystkie Twoje problemy zwiazane ze zmienna wielkoscia map
P-110656
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2