Pisanie edytora map
Ostatnio zmodyfikowano 2014-05-22 18:54
AvShad Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-05-19 15:14:27 Pojawił się kolejny problem z rozwiązaniem, które mi zaproponowaliście. Wszystko działa ładnie jeżeli kafle są równe ale jeżeli chce dodać np skrzynkę która jest większa niż kafel to mapa która rysuje się kaflowo zasłoni mi część tej skrzyni. Więc chyba jednak muszę obiekty większe od kafli zapisywać w drugiej tablicy. struct KAFLE { int idkafla; int w_kafla_x; int w_kafla_y; bool physic; bool chest; int sloty[ 6 ]; int itemID; }; KAFLE mapa[ 100 ][ 100 ]; KAFLE obiekty[ 100 ][ 100 ];
Czy to jest dobre rozwiązanie? |
|
pekfos |
» 2014-05-19 15:18:01 Czy to jest dobre rozwiązanie? |
W żadnym wypadku. No chyba, że chcesz marnować tyle pamięci na tak małą mapę. Co najmniej 42 bajty (w praktyce koło 48 bajtów) na jeden kafel? To po prostu przesada. |
|
AvShad Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-05-19 15:26:51 Ale działa :D Wiem że mało optymalne. Mogę jeszcze zrobić tak że będę wszystko skalował żeby jednak było maksymalnie wielkości kafla albo mniejsze, bo inne rozwiązanie mi nie przychodzi do głowy. |
|
hincu |
» 2014-05-19 20:34:37 http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=15472
korekte z pamiecia sam sobie ogarnij, mysle ze bedziesz wiedzial co i jak :v |
|
AvShad Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-05-19 20:51:04 Ok dzięki, ale nie jestem pewien czy będę to zmieniał w tym edytorze gdyż zmienił mi się kompletnie koncept gry. Będzie to strzelanka online top-down więc mapy nie będą za duże i tablica[100][100] stanowczo wystarczy. Zmiana konceptu bo grafika znalazłem na bardziej współczesny koncept :D |
|
hincu |
» 2014-05-22 18:54:06 no dobra a jak masz zamiar robic mniejsze mapy z ta stala wartoscia mapy?, jak juz piszesz w c++ to pisz w c++ i uzywaj cos co latwo i szybko rozwieje wszystkie Twoje problemy zwiazane ze zmienna wielkoscia map |
|
1 « 2 » |